Re: Windows klaster + Terminal Services.

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Wed 11 May 2005 - 11:42:22 MET DST

Piotr B wrote:
> Dzięki za sugestie, poczytałem, poczytałem ...dziś też jak widać po
> godzinach postów :) (aktualizacja: o2 w nocy nie mogłem wysłać więc puszczam
> rano)
> Więc: z tego co zrozumiałem to wygląda na to że rozwiązanie a) ma przewagę
> następującą - jeśli tak jak pisałem jest wspólna macierz dyskowa to przez
> NLB nie mógłbym jej wykorzystać chyba, że podpinając ją pod inny serwer jako
> serwer plików ( o który też muszę dbać) a tak mam wspólne zasoby, lustrzaną
> instalację usług terminalowych na każdym serwerze i jeden pracuje a

Prawde mowiac w przypadku TS jednak sugerowalbym ci pojscie w strone
farmy na NLB i ewentualnie jakiegos serwera plikow lub NAS. Pomyslales
co bedzie jak bedziesz musial podlaczyc kolejne serwery TS - koszt
rozbudowy klastra a w ktoryms momencie budowy nowego bedzie o wiele
wyzszy niz postawienie dodatkowej maszyny z TS. Na dodatkowa maszyne TS
czy firle server zaoszczedzisz chociazby przez to ze korzystajac z NLB
kupisz wersje STd serwera a nie Ent.

> tak aby w przypadkach najważniejszych czyli dyski, cpu, ram itp przerzucała
> ludzi na drugą "passive" - fak, że jeśli jakaś aplikacja zabije mi maszynę
> "active" to ludzie nie będą mogli pracować a cluster nie przerzuci ich na
> drugą maszynę. Jak jednak obejść wspólne zasoby, które są dla mnie ważne a w

jezeli planujesz ze ludzie beda mogli na tych maszynach przegladac
dowolnie internecik i pozwoilsz im na uzywanie JVM na przyklad to licz
sie z sytuacja zatkania serwera dosyc czesto. W idelanej sytuacji z
uzyciem Citrix najlepiej jest opublikowac IE z osobnej calkiem maszyny,
niech sobie ja zajezdzaja.

> sytuacji padu file serwera muszę dodatkowo go odzyskiwać. Co do quorum to
> faktycznie znalazłem, należy skonfigurować dla quorum oddzielny dysk a nie
> partycję - to oznacza, że w dobie dysków scsi nie mniejszych niż 36gb będę
> miał 2x36GB mirror wykorzystany tylko dla quorum (max 1-2GB) - przykre, że

wiesz co .. troche cie nie rozumiem ... przy koszcie sprzetu do budowy
klastra chcesz oszczedzac na dwoch dyskach 36 GB

> to się musi tak marnować. Co do samej pracy terminalowej, czy ktoś z Was ma
> to pracujące(ilu userów, ile maszyn, jakie zasoby i czy faktycznie ma to
> sens...)

roznie - kilka przykladow to 150 USerow (office, poczta, klient ERP)
pracujacych na dwoch serwerkach 2X PIV 2.4 - 4 GB RAM, okolo 500
klientow na farmie 5 serwerow ale malo bciazonych

sens ma jak najwiekszy.

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl