Re: Windows klaster + Terminal Services.

Autor: Piotr B <pb7_at_o2.pl>
Data: Wed 11 May 2005 - 08:12:06 MET DST

Dzięki za sugestie, poczytałem, poczytałem ...dziś też jak widać po
godzinach postów :) (aktualizacja: o2 w nocy nie mogłem wysłać więc puszczam
rano)
Więc: z tego co zrozumiałem to wygląda na to że rozwiązanie a) ma przewagę
następującą - jeśli tak jak pisałem jest wspólna macierz dyskowa to przez
NLB nie mógłbym jej wykorzystać chyba, że podpinając ją pod inny serwer jako
serwer plików ( o który też muszę dbać) a tak mam wspólne zasoby, lustrzaną
instalację usług terminalowych na każdym serwerze i jeden pracuje a
drugi...czycha, co do failover (nie zapisane dane z sesji tracę tak czy owak
bo to jest praca na pamięci) a wydaje mi się, że mogę skonfigurować maszynę
tak aby w przypadkach najważniejszych czyli dyski, cpu, ram itp przerzucała
ludzi na drugą "passive" - fak, że jeśli jakaś aplikacja zabije mi maszynę
"active" to ludzie nie będą mogli pracować a cluster nie przerzuci ich na
drugą maszynę. Jak jednak obejść wspólne zasoby, które są dla mnie ważne a w
sytuacji padu file serwera muszę dodatkowo go odzyskiwać. Co do quorum to
faktycznie znalazłem, należy skonfigurować dla quorum oddzielny dysk a nie
partycję - to oznacza, że w dobie dysków scsi nie mniejszych niż 36gb będę
miał 2x36GB mirror wykorzystany tylko dla quorum (max 1-2GB) - przykre, że
to się musi tak marnować. Co do samej pracy terminalowej, czy ktoś z Was ma
to pracujące(ilu userów, ile maszyn, jakie zasoby i czy faktycznie ma to
sens...)
Serdecznie pozdrawiam
Piotr