Re: router jako switch - czy to łatwa sprawa?

Autor: Radek Cichy <rc1977_at_usun.tlen.pl>
Data: Sun 08 May 2005 - 11:10:39 MET DST

> jest serwer (z dostępem do internetu) - do niego podłączony router. z
> routera 2 klienci. Wiem, że to nietypowe trochę ale tak jest i tak ma być.
> Gdy podłączę zamiast routera switcha to wszystko jest pięknie i prosto,
> wpisuje u klientów lokalne nr-y IP, maske podsieci i brame (jako IP karty
> siecowej, do której przypięty jest switch od serwera) - sieć po prostu
> działa. Ale jak podłącze routera zamiast switcha to jest kaszana - nie ma
> dostępu do internetu i komputery się nie widzą. Zastanawiam się co chrzanię
> w ustawieniach, że to nie chce pójść. Wątpliwości nasuwa się wiele. Co
> [...]

Hmmm, niewiele z tego rozumiem. Najwyraźniej wspomniany serwer rutuje
pakiety, bo inaczej nic by nie działało. A czy ten ruter jest w takim
razie potrzebny ? Może machnij jakiś prosty schemat i wrzuć gdzieś na
stronę oraz wyjaśnij co chcesz osiągnąć, bo na razie bez podania
adresów, konfigu sieci i topologii niewiele można powiedzieć.

--
Pozdrawiam
Radek Cichy