router jako switch - czy to łatwa sprawa?

Autor: gru <grubba44_at_tenbit.pl>
Data: Sat 07 May 2005 - 21:57:22 MET DST

czesc
sytuacja przedstawia się następująco:

jest serwer (z dostępem do internetu) - do niego podłączony router. z
routera 2 klienci. Wiem, że to nietypowe trochę ale tak jest i tak ma być.
Gdy podłączę zamiast routera switcha to wszystko jest pięknie i prosto,
wpisuje u klientów lokalne nr-y IP, maske podsieci i brame (jako IP karty
siecowej, do której przypięty jest switch od serwera) - sieć po prostu
działa. Ale jak podłącze routera zamiast switcha to jest kaszana - nie ma
dostępu do internetu i komputery się nie widzą. Zastanawiam się co chrzanię
w ustawieniach, że to nie chce pójść. Wątpliwości nasuwa się wiele. Co
wpisać jako bramę domyślną u klientów? Adres karty sieciowej między serwerem
a routerem czy adres routera? A może adres routera zewnętrznego, który
dostarcza internet (ale to raczej nie)? Doradzcie, please. Zaznaczam, że
raczej wolę wszystko zrobić manualnie, nie chce żeby serwer DHCP z routera
przydzielał adresy IP klientom. Choć próbowałem wszystkich rozwiązań i nic
niestety nie działa. Szlag mnie trafia.
pozdr
gru.