Re: router jako switch - czy to łatwa sprawa?

Autor: gru <grubba44_at_tenbit.pl>
Data: Sun 08 May 2005 - 20:06:24 MET DST

Może machnij jakiś prosty schemat i wrzuć gdzieś na
> stronę oraz wyjaśnij co chcesz osiągnąć, bo na razie bez podania
> adresów, konfigu sieci i topologii niewiele można powiedzieć.

już podaję:
http://www.echostar.pl/~nosorozec/

generalnie to chcę, żeby klienci mieli dostęp do internetu. that's all.no
i oczywiście komputery muszą się widzieć, żeby można korzystać ze wzajemnych
zasobów. na czerwono zaznaczyłem adres gata - bo nie jestem pewien czy
powinienem wpisać jako gata w kartach sieciowych Klientów adres IP karty
sieciowej wychodzącej z serwera do routera czy jakoś inaczej? to
prawdopodobnie pikuś dla znawców tematu, ale mi jakoś nie chce chodzić.
Zarówno jak wpisze jako gata u Klientów adres IP karty sieciowej serwera
albo jak wpisze adres IP routera nie wychodzi nic dobrego. Dns-y wpisane u
klientów, rzecz jasna. Co tu wykombinować, gdzie popełniono błąd? Aha, dhcp
routerze wyłączone, udpostpępnianie połączenia internetowego z serwera
wlączone.

pozdrawiam i dziękuje za konstruktywne odpowiedzi
gru