Re: XP na inna partycje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 06 May 2005 - 23:28:48 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości
news:d5g908$c52$1@flis.man.torun.pl...

> "Michal Kawecki" n79f5d.aps.ln@kwinto.prv

> Pisałem Ci, że forsowanie swojego stanowiska prowadzi donikąd.

Ależ ja nic nie forsuję. Staram się tylko wytłumaczyć proste
zależności i mechanizmy, znane i opisywane od wielu lat. To nie ja
przedstawiam teorię, że literka C może zostać przydzielona innej
partycji, niżby to wynikało z mechanizmów działania loadera systemu. .
.

> W czasie instalacji mam jeden fizyczny dysk. I mam dlatego jeden,
> aby uniknąć komplikacji. Drugi ma wyciągniętą wtyczkę z
> zasilaniem. :) Na dodatek ten jeden -- jest pusty. :)

Jeden dysk. Ciekawe, bo później wspominasz coś o dyskach 0 i 1 i
"przechodzeniu" między nimi... także w następnym poście... rozdwojenie
jaźni? ;-)

> I tak jest -- podaję w BIOSie dysk 1 jako bootujący.
> Na dodatek zabraniam bootowanie z czegokolwiek innego. :)
> (w przypadku takim, gdyby z 1 się nie udało)

> I wczytywany jest z dysku 1.

> I tak jest. :) Zaczyna się od bootsektora z aktywnej
> partycji położonej na fizycznym dysku 1. A kończy się
> na widocznej partycji dysku 0.

Ale co się niby kończy? To, że system masz postawiony na osobnym
dysku, nie ma tu żadnego znaczenia. Literkę C dostanie ta partycja,
której bootsektor zostanie wczytany i wykonany. I będzie to aktywna
partycja na dysku 1.

Poza tym podobno masz tylko jeden dysk? ;-))

> Jeśli na dysku 1 są widoczne partycje FAT -- otrzymują

A mogą nie być widoczne?
Da się uruchomić system z ukrytej partycji? ;-))

> one kolejne literki, poczynając od 'C', ale system
> ładowany jest z partycji znajdującej się na dysku 0.

To może zdecyduj się wreszcie, z której partycji uruchamiasz ten
system. Bo ciut wyżej napisałeś "Zaczyna się od bootsektora z aktywnej
partycji położonej na fizycznym dysku 1". Naprawdę nie widzisz
sprzeczności w tym, co piszesz? ;-)

> Jest to pełna partycja, z poprawnym bootsektorem,
> ale niekoniecznie podstawowa. :)

Dopisz tu jeszcze: "... ale nie jest to partycja z której uruchamiam
system, więc ten bootsektor nie jest tu do niczego potrzebny. Na tej
partycji znajduje się tylko katalog z systemem, nie ma tu jego plików
startowych, a jeśli nawet są to także nie są one do niczego
potrzebne".

> To co oznacza ów snap poniżej:
>
> http://www.leszekc.w.tkb.pl/sysy/patrycja.png

To nic nie oznacza. Z tego obrazka nic nie wynika.

> Aktywną partycję z NTFS mogę usunąć, a miejsce po niej zamazać. :)

A co ma wspólnego partycja NTFS z przydzielaniem literek w systemach
9x?

> System jest załadowany z partycji niepodstawowej.
> Otrzymała ona literę C, ale może równie dobrze
> otrzymać na przykład D. :) (i omyłkowo czasami
> tak było)

Tak, tak. Z partycji niepodstawowej, ale *oczywiście* bez używania
żadnych bootmanagerów ;-).

Wiesz, rozumiem już gdzie tkwi błąd myślowy - Ty przez "ładowanie
systemu" rozumiesz zapewne po prostu wczytanie jego plików z katalogu
\Windows. Zaś ja - wczytanie jego plików startowych. . .

> Nie otrzyma. Czasami zapomnę o ukryciu partycji na dysku 1
> i wówczas ona otrzyma 'C', zaś systemowa (z dysku 0) otrzyma inną.
> :)
>
> I jest to fakt. :)

Jasne. Fakt. To, że "czasami zapominasz o ukryciu" partycji z której
podobno Twój system startuje, to też jest "podobno" fakt. . .

Wiesz co, nie czuję się na siłach rozgryzać Twoich zagadek i
wewnętrznych sprzeczności w tym, co tu przedstawiasz. Ja rozumiem, że
chciałeś sobie ze mną podyskutować na grupie i bardzo to doceniam, ale
cały ten wywód ma znaczenie czysto teoretyczne. A ja jakoś cosik nie
czuję się na siłach ostatnio zagłębiać w filozofowanie. Sorry, jeśli
Cię rozczarowałem.... :-)

pozdrawiam serdecznie,

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/