Re: XP na inna partycje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 06 May 2005 - 02:23:22 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek" <prosze@czytac.fontem.lucida.console9>
napisał w wiadomości news:d5ec49$dnb$1@korweta.task.gda.pl...

> "Michal Kawecki" qs8e5d.n7a.ln@kwinto.prv

> Pisałem Ci kiedyś o takim układzie, ale nie chciałeś mnie
> słuchać/czytać. :) (a właśnie wówczas to miałem)
>
> Pisałem Ci także, iż W9x nie musi startować z partycji podstawowej
> i nie potrzebuje do tego niczego poza sobą w chwili startu. :)
> (bootmanagerów i zewnętrznych booloaderów)
>
> Mogę w ogóle nie mieć partycji podstawowej na dysku, na którym
> są pliki startowe W9x. :) (lub mieć ja ukrytą) Start komputera
> rozpoczyna się wówczas z innego fizycznego dysku, na którym W9x
> w ogóle może nie być zainstalowany. :)

W tym przypadku mylisz pojęcia: partycja z której system się uruchamia
to ta partycja, na której są pliki Io.sys, command.com i Msdos.sys, a
nie ta, na której posadzono jego katalog systemowy. Nie ma takiej
możliwości, żeby system tej partycji nie przydzielił literki C. Tak
działa DOS i tego w żaden sposób nie zmienisz. Również nie ma
możliwości wystartowania systemu z dysku logicznego bez używania
sztuczek w rodzaju zmyślnego bootmanagera; gdyby jednak założyć, że
jest to możliwe, to wówczas i tylko wówczas zgodzę się ze
stwierdzeniem, że literkę C otrzyma inna partycja niż startowa.

[...]
> Co do literek w WXP: Jeśli zostaną pozmieniane -- WXP
> potrafi wstać, ale są później kłopoty. :)

> Potrafi wstać także wówczas, gdy zmieni się literka partycji
> systemowej. :) Tak właśnie zmieniłem. :) (z F na C)

A co masz we wpisie Userinit w HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon? Pełną ścieżkę, czy tylko Userinit.exe?

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/