Re: XP na inna partycje

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 06 May 2005 - 20:55:53 MET DST

"Michal Kawecki" jide5d.2kb.ln@kwinto.prv

> A co masz we wpisie Userinit w HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows
> NT\CurrentVersion\Winlogon? Pełną ścieżkę, czy tylko Userinit.exe?

Niestety jest pełna. :) C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,
Trudno zgadnąć, jak było w czasie tej zmiany z 'F' na 'C'.
(ale raczej była pełna, z literką 'F') :)

Może to i niemożliwe, ale prawdziwe. :)

Mogę podmienić w rejestrze 'C' na coś innego i zobaczyć,
czy wstanie, i czy będę mógł się zalogować. :)
  (w razie kłopotów -- wiem, jak sobie poradzić)
Ale teraz mi się nie chce. :) Może jutro. :)

Możliwe jest natomiast to, iż pod literką 'F' była kopia partycji
systemowej z WXP. :) I prawie na pewno tak było, jako że trzeba
było jakoś przejść z 'F' na 'C'. :) I prawie na pewno wybrałem
taką drogę. (bo jest chyba najprostsza)

I tę literkę 'F' partycja mogła otrzymać w sposób naturalny.

    W ogóle -- staram się nie naruszać bez potrzeby naturalnego
    literkowania, aby w razie kłopotów system podobierał je na
    nowo w sposób dla mnie dogodny. :) (bo późniejsze zmiany są
    zazwyczaj trudne, :) gdyż któraś partycja zawiera plik
    stronicowania, któraś jest systemowa, któreś z tymczasowym
    katalogiem itd., nie mówiąc już o tym, że powstaje cała masa
    niepotrzebnych mi katalogów typu 'pulpit' czy 'autostart',
    a dostęp do niemal każdego programu jest utrudniony do czasu
    poprawnego (z mego punktu widzenia poprawnego) politerkowania)

    Nie korzystam z wyrafinowanych kodów MBR czy bootsektorowych. :)
    I w razie kłopotów -- po prostu mogę wstawić standardowy kod. :)

    Teraz nie robię tego rodzaju eksperymentów, ale wcześniej robiłem. :)
    Symulowałem pady (wyciągnięcie wtyczki) aby zobaczyć, jak szybko
    poradzę sobie z niedokończonymi zmianami. :)

    A mam tego rodzaju nawyk po swojej pracy, gdzie musiałem
    przewidywać pomysłowość :) moich podopiecznych, którym
    niejednokrotnie przypominałem iż używanie młotka jest
    zabronione, natomiast z klawiatury mogą robić, co
    uznają za stosowne. :) (łącznie z ,,dybaniem" na
    moment, w którym odejdę bez pożegnania i pozostawię
    ,,zalogowany" komputer, a logowałem się prawie zawsze
    z pełnymi prawami. (z niepełnymi tylko wówczas, gdy
    starałem się wczuć ;) w sytuację takiego niepełnego
    użytkownika; wówczas nazywałem się Kezsel -- czyli
    Leszek wspak; i dbałem mocno o to, aby były tylko
    dwa konta z pełnymi prawami -- moje i obowiązkowe,
    do którego nikt, łącznie ze mną, nie znał hasła)

Pamiętam, że poszło gładko, ale szukałem możliwości hurtowego
zmienienia w rejestrze 'F:\cośtam\' na 'C:\cośtam\'. :) I nawet
znajdowali się ludzie, którzy coś takiego (hurtowo zmieniającego)
posiadali, choć ja z tego nie skorzystałem. :)

Być może skorzystałem z jakiegoś automaga naprawczego
i dokończyłem po nim ręcznie. :)

Z jednej strony mam co do tego konkretne wątpliwości,
z innej -- to jedyne rozsądne rozwiązanie: Na czas
automagicznego naprawiania literkę 'F' zdjąłem i automag
uznał, iż należy w rejestrze pozmieniać 'F:\cośtam\'
na 'C:\cośtam\', jako że to, co miało być
na 'F' -- znajdował na 'C'. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'