Re: XP na inna partycje

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Fri 06 May 2005 - 01:59:00 MET DST

"Michal Kawecki" qs8e5d.n7a.ln@kwinto.prv

> Podaj przykład układu, gdzie 9x nie przydzieli C partycji z której
> startuje.

Pisałem Ci kiedyś o takim układzie, ale nie chciałeś mnie słuchać/czytać. :)
(a właśnie wówczas to miałem)

Pisałem Ci także, iż W9x nie musi startować z partycji podstawowej
i nie potrzebuje do tego niczego poza sobą w chwili startu. :)
(bootmanagerów i zewnętrznych booloaderów)

  Mogę w ogóle nie mieć partycji podstawowej na dysku, na którym
  są pliki startowe W9x. :) (lub mieć ja ukrytą) Start komputera
  rozpoczyna się wówczas z innego fizycznego dysku, na którym W9x
  w ogóle może nie być zainstalowany. :)

Gdy mi przyjdzie znowu ochota na eksperymenty -- będę Ci mógł
pokazać sytuację startu WME (może być także WSE, czyli W98SE)
z niepodstawowej partycji i nie z literki C:. :) I będę Ci mógł
wówczas wysłać ,,raporty" poczynione czym tylko zechcesz na
dowód tego, iż nie kłamię. :)

Na razie przebudowuję ;) swój układ partycji i być może
zainstaluję jakiegoś Linuksa i W23. :) (Serwer2003)

Zastanawiam się także nad przejściem całkowicie na NTFS
(także dla WME z pomocą :) Paragonu) jako że FATalne
partycje sypią się zbyt chętnie i wcale nie w wyniku
niezapowiedzianych restartów, których nie mam na swym stanie. :)

-=-

Co do literek w WXP: Jeśli zostaną pozmieniane -- WXP
potrafi wstać, ale są później kłopoty. :)

"Michal Kawecki" kj9e5d.1ea.ln@kwinto.prv

> [..] Jeśli przypadkowo usuniesz podpis dysku i wymusisz w
> ten sposób ponowny przydział literek do partycji, a nowe literki nie
> zostaną przydzielone jak poprzednio, to system nie wstanie. Kolejność
> przydziału literek masz opisaną tutaj: [..]

Potrafi wstać także wówczas, gdy zmieni się literka partycji systemowej. :)
Tak właśnie zmieniłem. :) (z F na C)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'