Re: XP na inna partycje

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Fri 06 May 2005 - 02:45:57 MET DST

"Michal Kawecki" jide5d.2kb.ln@kwinto.prv

> W tym przypadku mylisz pojęcia: partycja z której system się uruchamia
> to ta partycja, na której są pliki Io.sys, command.com i Msdos.sys, a
> nie ta, na której posadzono jego katalog systemowy.

W takim razie -- nie mylę. :)

Korzystam z MBR dysku 1, z bootsektora dysku 1, po czym przechodzę na dysk 0.
Tam są pliki Io.sys, command.com i Msdos.sys (BTW -- któryś z nich nie jest
potrzebny w WME -- wiem, bo przypadkiem skasowałem) I ta partycja (z tymi
plikami) otrzymuje literkę inną niż C. :)

> Nie ma takiej możliwości, żeby system tej partycji nie przydzielił literki C.

Jest. :) Jest, bo tak miałem. :)

> Tak działa DOS i tego w żaden sposób nie zmienisz. Również nie ma
> możliwości wystartowania systemu z dysku logicznego bez używania
> sztuczek w rodzaju zmyślnego bootmanagera; gdyby jednak założyć,
> że jest to możliwe, to wówczas i tylko wówczas zgodzę się ze
> stwierdzeniem, że literkę C otrzyma inna partycja niż startowa.

Może wystartować z podstawowej i otrzymać inną literę niż C. :)

Tutaj masz start z niepodstawowej partycji:

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/sysy/patrycja.png

Na dysku jest (jako aktywna) partycja z WXP. ale nie z niej startuje komputer.
(startuje z innego fizycznego dysku i przechodzi na ten, który widać)

I wówczas doprowadzałem do sytuacji, gdy startująca z WME -- otrzymywała inną
literkę niż C. Ma to zastosowanie nijakie, bo jest niewygodne, ale sam start
z niepodstawowej -- jest (czy raczej bywa) bardzo wygodny, :) bo można mieć
nawet kilkadziesiąt gotowych startowych partycji z W9x i w razie padu którejś
z nich -- mogę dość szybko (wystarczy inną odkryć) wystartować komputer z innej
lub po prostu mieć całą masę gotowych różnych wariantów. :)

-=-

Z WXP można uczynić podobnie, co jest bardziej zrozumiałe. :)

-=-

Instalowałem WME niezależnie od WXP: Instalowałem na innym fizycznie dysku
i kopiowałem gotową partycję startową. Podobnie uczyniłem z WXP i podobnie
zamierzam czynić w przyszłości. :) Dzięki temu -- mam niepowiązane ze sobą
partycje systemowe: W razie padu którejkolwiek z nich -- reszta jest nadal
gotowa do użycia. Na dodatek startowa/systemowa i z XP, i z ME liczy sobie
tyle samo, bo jeden GiB, :) więc mogę usunąć którąś z nich i w jej miejsce
umieścić inną, niekoniecznie z tym samym systemem. Dostęp do reszty plików
jest taki, że jest mi obojętne, z którego systemu wystartuję/korzystam. :)

> [...]

> A co masz we wpisie Userinit w HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows
> NT\CurrentVersion\Winlogon? Pełną ścieżkę, czy tylko Userinit.exe?

0. Teraz piszę spod WME. :)
1. Tamtego systemu już nie mam, jako że nie potrafiłem sobie
   z nim poradzić, gdyż stale starał sie zainstalować jakiś
   CDROM. Ręczne zainstalowanie pomagało do czasu instalacji
   (fizycznego wmontowania) nowego napędu i postawiłem WXP
   od początku. :) Uczyniłem to po kupnie nagrywarki DVD, po
   wmontowaniu której instalator ponowił swoje starania
   instalacji czegoś, co nie istniało. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'