Re: update biosu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 23:57:11 MET DST

Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości
news:1l35jrm7c63bj.rk2cfpuwkw56$.dlg@40tude.net...
> On Tue, 26 Apr 2005 23:11:53 +0200, Michal Kawecki wrote:
[...]
> Można płytę położyć robiąc to zgodnie z dokumentacją - wystarczy
> skok napięcia podczas flasha i po płycie - BIOS "niedoflashowany"
> i płyta nie "wstanie".

Ale o tym, że należy mieć UPS podpięty, to przecież jest w
dokumentacji ;-).

[...]
> [...]
> Przy aktualizacji BIOSu RAID swojego Abita BX-133 RAID miałem
> miękkie kolana za pierwszym razem, ale teraz bez problemów to robię.
> Jeśli zaś chodzi o aktualizację tylko kontrolerów to jest to dość
> powszechne w płytach serwerowych. Wszystkie kontrolery Adapteca
> on-board (np serię 78xx i 79xx) aktualizuje się specjalnym softem
> dedykowanym dla tego typu kontrolera. Podobnie ma się sprawa z
> update'ami flashy innych komponentów. W przypadku serwerów HP (np
> LH3000) jest chyba ze 6 różnych komponentów płyty głównej
> (wliczając w to wyświetlacz w obudowie), które można flashować.

Wyświetlacz, powiadasz...

> Podobnie ma się sprawa z kontrolerami Promise'a i TekRama.
> Ale i tak najlepsze jazdy są aktualizacjami BIOSu/firmware w
> przypadku macierzy dyskowych czy urządzeń sieciowych. TFTP to
> najlepsze co może takigo flashera spotkać :)

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Z płytami serwerowymi mało miałem do
czynienia. Podejrzewam jednak, że te kontrolery o których wspominasz
mają po prostu własny, osobny BIOS, a ja miałem na myśli kontrolery z
BIOS-em zintegrowanym z głównym BIOS-em płyty głównej.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/