Re: update biosu

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 23:29:44 MET DST

On Tue, 26 Apr 2005 23:11:53 +0200, Michal Kawecki wrote:

> Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości

> Jak z każdą aktualizacją BIOS-u. Robiąc to zgodnie z dokumentacją
> raczej trudno płytę położyć. Choć pamiętam, że w przypadku starszych
> Asusów i dołączanego oprogramowania do aktualizacji BIOS-u spod
> Windows, było to całkiem proste ;-/.

Można płytę położyć robiąc to zgodnie z dokumentacją - wystarczy skok
napięcia podczas flasha i po płycie - BIOS "niedoflashowany" i płyta nie
"wstanie".

> Z poprzednich płyt pamiętam, że BIOS płyty głównej zawierał w sobie
> moduł BIOS-u kontrolera dysków, aktualizacja jednego automatycznie
> wymuszała aktualizację drugiego.
>
> Przyznam się, że nie widziałem jeszcze programiku potrafiącego
> zaktualizować sam BIOS wbudowanego w płytę kontrolera dysków; owszem,
> kiedyś można to było zrobić ręcznie poprzez cbrom, ale normalnie to
> chyba tylko z aktualizacją głównego BIOS-u... a może jednak jest jak
> piszesz, za mało miałem w ręku nowych płyt głównych żeby się
> wypowiadać :-).

Robiłem juz aktualizacje wielu płyt i kontrolerów.
Przy aktualizacji BIOSu RAID swojego Abita BX-133 RAID miałem miękkie
kolana za pierwszym razem, ale teraz bez problemów to robię.
Jeśli zaś chodzi o aktualizację tylko kontrolerów to jest to dość
powszechne w płytach serwerowych. Wszystkie kontrolery Adapteca on-board
(np serię 78xx i 79xx) aktualizuje się specjalnym softem dedykowanym dla
tego typu kontrolera. Podobnie ma się sprawa z update'ami flashy innych
komponentów. W przypadku serwerów HP (np LH3000) jest chyba ze 6 różnych
komponentów płyty głównej (wliczając w to wyświetlacz w obudowie), które
można flashować.
Podobnie ma się sprawa z kontrolerami Promise'a i TekRama.
Ale i tak najlepsze jazdy są aktualizacjami BIOSu/firmware w przypadku
macierzy dyskowych czy urządzeń sieciowych. TFTP to najlepsze co może
takigo flashera spotkać :)

--
Pozdrawiam
Piotrek