Re: update biosu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 23:11:53 MET DST

Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości
news:z6oymoso2fv5.1wny5v1qcfekq.dlg@40tude.net...

> To jest kontroler wbudowany w płytę. A z takimi rzeczami należy się
> ostrożnie obchodzić bo można "położyć" płytę dokumentnie. W tym

Jak z każdą aktualizacją BIOS-u. Robiąc to zgodnie z dokumentacją
raczej trudno płytę położyć. Choć pamiętam, że w przypadku starszych
Asusów i dołączanego oprogramowania do aktualizacji BIOS-u spod
Windows, było to całkiem proste ;-/.

> przypadku nie trzeba robić update BIOSu całej płyty - wystarczy
> update BIOSu kontrolera. W starszych rozwiązaniach stosowało się
> programy typu cbrom ale przy Silicon Image wystarczy prosty
> programik flashujący tylko kontroler. UpdFlash jest prosty w
> użyciu jeśli ktoś wie co robi i umie dokumentację czytać. :)

Z poprzednich płyt pamiętam, że BIOS płyty głównej zawierał w sobie
moduł BIOS-u kontrolera dysków, aktualizacja jednego automatycznie
wymuszała aktualizację drugiego.

Przyznam się, że nie widziałem jeszcze programiku potrafiącego
zaktualizować sam BIOS wbudowanego w płytę kontrolera dysków; owszem,
kiedyś można to było zrobić ręcznie poprzez cbrom, ale normalnie to
chyba tylko z aktualizacją głównego BIOS-u... a może jednak jest jak
piszesz, za mało miałem w ręku nowych płyt głównych żeby się
wypowiadać :-).

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/