Re: SATA + XP + VIA = ???

Autor: B.G <bobek797_at_wp.pl>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 21:15:54 MET DST

news:08qk4d.n1t.ln@kwinto.prv...

> Oczywiście. Dlatego ja osobiście nie polecam nikomu zakupu dysków
> SATA, do czasu, aż zostanie wymieniona dominująca platforma systemowa
> ;-).

Witam,
ale takie problemy z SATA to zadne problemy :)
Dla niewtajemniczonych, warto dodac ze zapodanie strownikow poprzez F6 jest
konieczne nie tylko w przypadku SATA ale rowniez w przypadku wielu
kontrolerow ATA niezintegrowanych z mostkiem poludniowym. Prosze sobie
przypomniec czasy BX-owe kiedy to na wielu lepszych plytach montowano rozne
dodatkowe ATA100 i/lub RAID-y (np. Promise, SiliconImage itp) - to wszystko
bylo ATA i tez wymagalo sterownikow z "zewnatrz".
To jest normalne ze instalator nie rozpoznaje kontrolera ktorego nie ma
'opisanego' w pakiecie instalacyjnym lub nie jest on wbudowany w mostek
poludniowy.

> Zresztą przejście na SATA i tak obecnie nic nie daje, poza
> potencjalnymi kłopotami...

a wlasnie ze dyski SATA latwiej sie okablowuje :))

--
Pozdrowienia
B.G