Re: SATA + XP + VIA = ???

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 22:15:32 MET DST

Użytkownik "B.G" <bobek797@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d4m4ah$3eg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> Dla niewtajemniczonych, warto dodac ze zapodanie strownikow
> poprzez F6 jest konieczne nie tylko w przypadku SATA ale rowniez
> w przypadku wielu kontrolerow ATA niezintegrowanych z mostkiem
> poludniowym. Prosze sobie przypomniec czasy BX-owe kiedy to na
> wielu lepszych plytach montowano rozne dodatkowe ATA100 i/lub
> RAID-y (np. Promise, SiliconImage itp) - to wszystko bylo ATA i
> tez wymagalo sterownikow z "zewnatrz". To jest normalne ze
> instalator nie rozpoznaje kontrolera ktorego nie ma 'opisanego' w
> pakiecie instalacyjnym lub nie jest on wbudowany w mostek

Zgadzam się. A jednak nie było tylu problemów z osobnymi kontrolerami
(też miałem kiedyś płytę z Promise), co obecnie z dyskami SATA. Wiem
oczywiście, że to okres przejściowy, dopóki producenci płyt nie
poprawią ich BIOS-ów albo - jak słusznie piszesz - nie przejdą na
chipsety zintegrowane z kontrolerem SATA, które nie będą wymagały
ładowania sterowników na etapie uruchamiania systemu.

> a wlasnie ze dyski SATA latwiej sie okablowuje :))

A dla mnie kabelek SATA to rozczarowanie - spodziewałem się, że będzie
on dostarczał zasilanie jak w USB albo FireWire, a tu żadnej rewolucji
nie było ;-).

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/