Re: Windows 2003 - wiersz poleceń - kilka pytań

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 20:53:05 MET DST

On Tue, 26 Apr 2005 20:24:06 +0200, Wojciech Ściesiński wrote:

> Witam,
> w wierszu poleceń (Windows 2003 Server) chciałbym
> a) wyświetlić wielkość plików/folderów - znalazłem narzędzie diskuse.exe
> z Windows 2003 Resource Kit ale on podlicza na użytkowników a ja po
> prostu potrzebowałbym prosty wykaz
> b) przewinąć ekran bez konieczności przewijania myszką - próbowałem
> różnych skrótów klawiaturowych ale może nie wpadłem na ten "najbardziej
> oczywisty"

Co rozumiesz przez "przewijanie ekranu" ? Przewijanie tego co się wyświetla
w oknie cmd? Może "more" pomoże co nieco zatrzymując wyświetlanie
komunikatów tak byś mógł przeczytać?
Chyba nie ma skrótu przewijającego okno cmd ...

> Czy dodatkowo mogę prosić bardziej doświadczonych admnistratorów o
> podzielenie się nazwami (opisami) swoich ulubionych narzędzi
> wykorzystywanych z wiersza poleceń ?

Najlepszym narzędziem jest "cscript" + wiedza o WSH/ADSI i skrypty w
vbs/js.
A jeśli chodzi o narzędzia firm zewnętrznych to oczywiście
www.sysinternals.com oraz http://www.networkintrusion.co.uk/fortools.htm i
http://www.mkstoolkit.com/
Dodatkowo możesz zainstalować sobie (o ile nie chcesz kupować MKSToolkit)
wszystkie potrzebne Ci narzędzia uniksowe (porty dla Windows są praktycznie
dla każdej komendy).

--
Pozdrawiam
Piotrek