Windows 2003 - wiersz poleceń - kilka pytań

Autor: Wojciech Ściesiński <wojteks_at_NO-SPAMwojteks.net>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 20:24:06 MET DST

Witam,
w wierszu poleceń (Windows 2003 Server) chciałbym
a) wyświetlić wielkość plików/folderów - znalazłem narzędzie diskuse.exe
z Windows 2003 Resource Kit ale on podlicza na użytkowników a ja po
prostu potrzebowałbym prosty wykaz
b) przewinąć ekran bez konieczności przewijania myszką - próbowałem
różnych skrótów klawiaturowych ale może nie wpadłem na ten "najbardziej
oczywisty"

Czy dodatkowo mogę prosić bardziej doświadczonych admnistratorów o
podzielenie się nazwami (opisami) swoich ulubionych narzędzi
wykorzystywanych z wiersza poleceń ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

--
Wojciech Ściesiński; wojteks@NO-SPAMwojteks.net
NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZECZYTAJ DLACZEGO - PROTESTUJ !!