Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 20:34:07 MET DST

*** Jarek Kamiński <=?iso-8859-2?Q?moje=5Fimi=EA?=@vilo.bez.spamu.eu.org>:

> Cmd to tylko namiastka powłoki.

Oczywiście że tak. Dobrze że MS to zauważył i projektują coś nowego aka
Monad Shell czy coś takiego.

> Na szczęście basha z powodzeniem można używać pod Windows (ale to już
> nie to samo...)

Pewnie różnica tkwi w tym, że w Windows programy są inaczej
zorganizowane, nie ma jednego (względnie kilku) katalogu na binarki,
tylko jest mieszanina - jakbyś to wszystko chciał mieć pod tabulatorem
to byś musiał mieć nieźle opasły %PATH%.

Poza tym pewnie mało ludzi używa bash pod Windows to nie znalazłbyś tak
pokaźnego zbioru gotowych funkcji dopełniania (jaki np. jest w pakiecie
bash-completion - to nic innego jak zestaw funkcji napisanych, przez
użytkowników tej powłoki).

> W domyślnej konfiguracji... jak ci coś nie pasuje, to się to
> przekonfigurowywuje. ZTCP w bashu można (ale głowy nie mam, wolę
> właśnie takie zachowanie) a w cmd nie.

W zsh możesz sobie szczałkami nawigować po tym co sugeruje powłoka... ;)

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )