Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Jarek Kamiński <moje_imię_at_vilo.bez.spamu.eu.org>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 19:41:08 MET DST

21.04.2005 user ksywką Piotr Smerda nabazgrał(a) na grupę
pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:

> A w bashu, że tak spytam, to co niby Ci TAB rozwiązuje? Dopełnia jedynie
> polecenia zawarte w $PATH i uzupełnia nazwy plików w podanym katalogu.
> To samo dają wpisy do rejestru jakie podałem w poście wyżej.

Mi nazwy hostów w ping, telnet i ssh, nazwy pakietów przy aptitude,
apt-get i apt-cache, skłądnię kompilatorów, debugerów i systemów
kontroli wersji, polecenia i pliki oraz wiele innych rzeczy. Cmd to
tylko namiastka powłoki. Na szczęście basha z powodzeniem można używać
pod Windows (ale to już nie to samo...)

> Ale masz jakieś wsparcie? Jest to bardzo wygodne i działa doskonale. I nie
> jest "cośtam dopełniane" tylko są dopełniane i ścieżki i nazwy plików. Poza
> tym w bashu przy standardowej konfiguracji masz jedynie beep jeśli pasuje
> kilka nazw plików, przy dwukrotnym TAB masz listę plików a w CMD.exe masz
> kolejne nazwy pasujące do wzorca.

W domyślnej konfiguracji... jak ci coś nie pasuje, to się to
przekonfigurowywuje. ZTCP w bashu można (ale głowy nie mam, wolę właśnie
takie zachowanie) a w cmd nie.

Nie mówię już o takiej funkcjonalności basha jak chociażby skrypty.

--
    Linux jest darmowy, jeśli twój czas nie przedstawia żadnej wartości.
    Jeśli jest coś warty(czas), Linux jest po prostu tańszy od innych.