Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 14:35:57 MET DST

On Thu, 21 Apr 2005 14:25:49 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> Dałem w innym wątku (było zacytowane pytanie i moja odpowiedź).
>
> Moja interpretacja: Czy w Windows z cmd.exe można mieć taką
> funkcjonalność klawisza [tab] jak z bash pod Linuksem?
>
> Moja odpowiedź: Nie.

No to proponuję przeczytać jeszcze kilka razy pytanie : nie brzmiało ono
tak jak to interpretujesz.
Wg mnie jest to pytanie typu :
"Czy da się zrobić tak by po wpisaniu kilku liter nazwy pliku i naciśnięciu
TAB dopisała się reszta nazwy (tak jak to jest w bashu)?"

> MKS Toolkit podmienia cmd.exe?
>
> http://www.mkssoftware.com/products/tk/ds_tkdev.pdf
>
> Na 3 stronie jest lista poleceń jakie dostarcza ten zestaw, nie ma na
> niej polecenia cmd.exe... Większość poleceń to albo wbudowane dla
> różnych powłok, albo samodzielne programy.

MKS Toolkit po uruchomieniu odpala shella który obsługuje zarówno CMDkowe
rzeczy jak i shellowe. To jest właśnie taka podmianka.

> To program masz zamiar pisać? O super. Hehe może napisz całe cmd.exe od
> nowa. To może napisz chociaż jak chciałbyś to napisać wykorzystując
> wbudowane w cmd.exe możliwości?

Mógłbym spróbować napisać to w ten sposób by wyszukać wszystkie pliki z
danym początkiem nazwy, CMD nie ma wbudowanych funkcji czytających (typu
READ) więc samo pobranie TAB jest już problematyczne. Ale po naciśnięciu
ENTER skrypt mógłby wyświetlić listę plików pasujących do "foo".
Czyli wpisuję np znajdz.cmd foo i mam listę plików zaczynających się na
foo.

--
Pozdrawiam
Piotrek