Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 14:12:16 MET DST

On Thu, 21 Apr 2005 14:00:52 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> popd/pushd
>
> (...)

C:\>help popd
Changes to the directory stored by the PUSHD command.
POPD
If Command Extensions are enabled the POPD command will delete
any temporary drive letter created by PUSHD when you POPD that
drive off the pushed directory stack.
C:\>

C:\>help pushd
Stores the current directory for use by the POPD command, then
changes to the specified directory.

PUSHD [path | ..]

  path Specifies the directory to make the current directory.

If Command Extensions are enabled the PUSHD command accepts
network paths in addition to the normal drive letter and path.
If a network path is specified, PUSHD will create a temporary
drive letter that points to that specified network resource and
then change the current drive and directory, using the newly
defined drive letter. Temporary drive letters are allocated from
Z: on down, using the first unused drive letter found.

C:\>

Kiepski przykład - może inne?

> Odpowiedziałem na pytanie: "(czy) w konsoli Windows (cmd.exe) można mieć
> funkcjonalność tabulatora taka jaka jest w Linuksie (konkretnie shell
> bash), ze system sam rozwija nazwy plików po wpisaniu kilku
> początkowych liter".
>
> Moja odpowiedź: Można mieć namiastkę ale nie jest to odpowiednik tego co
> jest w bash.

Można mieć taką funkcjonalność - taka jest odpowiedź. System rozwija nazwy
plików i katalogów po wpisaniu kilku początkowych liter i naciśnięciu TAB.

> Czy ja wiem, część bywalców pcoa mogłaby sie obrazić...

Nic noweg. Oni się obrażają za jakikolwiek argument skierowany przeciwko
ich rozumowaniu.

> Jasne.

Niestety - tak to wygląda.

--