Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 13:17:35 MET DST

On Thu, 21 Apr 2005 12:57:14 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> Może:
> # apt-get install bash-completion
>
> ? :>
>
> Zainstaluje Ci zestaw funkcji programujących dopełnianie...
>
> (...)

Doinstalować zewnętrzne narzędzia - CygWin też jest zewnętrznym narzędziem
podobnie jak MKS Toolkit.

> Jak jest w odpowiednim środowisku to to robi, chodziło mi o to, że w
> bashu dopełnianie jest *programowalne* w cmd.exe nie jest. I to jest
> zasadnicza różnica.
>
> A jak chcesz to dopełnianie pakietów to zrób:
>
> # apt-get install bash-completion
> $ bash
> $ apt-get install[tab]

Zaraz zaraz ... to sam bash miał mi to umożliwiać a nie deb
bash-completion. To jest 2 różne rzeczy.
Nakładki na CMD też możesz zaprogramować i też będziesz miał
*programowalne* rozszerzenie.

> Nie to nie są zmiany w bashu. Chyba że Twoim zdaniem ustawienie kilku
> zmiennych to jest zmiana w bash'u.

> Ubogi.

Ale ma. W dodatku możesz użć WSH a nie wmówisz mi że WSH jest gorszy od
programów shellowych.

> OK to co napisałem wyżej, w bash jest ono programowalne, w cmd.exe nie
> jest.

> Autor pytał również czy "w konsoli Windows (cmd.exe) można mieć
> funkcjonalność tabulatora taka jaka jest w Linuksie (konkretnie shell
> bash)" - nie można. To co Ty sugerujesz nie jest odpowiednikiem
> funkcjonalności bash w tej dziedzinie, a jej wątłą namiastką.

Autor pytał dokładnie czy "można mieć funkcjonalność
tabulatora taka jaka jest w Linuksie (konkretnie shell bash),
tzn, ze system sam rozwija nazwy plików po wpisaniu kilku początkowych
liter."
Odpowiedź jest twierdząca - TAK, MOŻNA.

Nie pytał czy "można tak przerobić CMD grzebiąc w rejestrze by robił to co
robi bash?". Zadał proste pytanie dotyczące konkretnej funkcjonalności,
dostał prostą odpowiedź dotyczącą tej funkcjonalności. Da się bo m.in. u
mnie to działa.

--
Pozdrawiam
Piotrek