Re: Konsola i tabulator rozwijający nazwy plików (tak jak w Linuksie)

Autor: Jarek Kamiński <moje_imię_at_vilo.bez.spamu.eu.org>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 20:00:28 MET DST

21.04.2005 user ksywką Piotr Smerda nabazgrał(a) na grupę
pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:

> Doinstalować zewnętrzne narzędzia - CygWin też jest zewnętrznym narzędziem
> podobnie jak MKS Toolkit.

Trudno, aby autorzy basha mieli znać wszystkie menadżery pakietów.
Trudno też włączać completion domyślnie, bo zmniejszy to kompatybilność
z innymi shellami.

Traktuj to jako pliki konfiguracyjne - konfigurują completion dla
poszczególnych programów. Zresztą obejrzyj sobie ten pakiet, składa się
głównie z wywołań wbudowanej funkcji basha complete.

Bez sensu było by wbudowywać w interpreter obsługę na przykład baz
danych. Ale jeśli ktoś chce pobierać coś z bazy danych, to świetnie, że
daje mu się taką możliwość.

> Zaraz zaraz ... to sam bash miał mi to umożliwiać a nie deb
> bash-completion. To jest 2 różne rzeczy.

Ależ umożliwia. help complete. Albo help comple<tab> ;-P
Paczka to tylko gotowa konfiguracja.

> Nakładki na CMD też możesz zaprogramować i też będziesz miał
> *programowalne* rozszerzenie.

Ale CMD nie ma.

> Ale ma. W dodatku możesz użć WSH a nie wmówisz mi że WSH jest gorszy od
> programów shellowych.

Nie można porównywać skryptów vb albo js (bo tylko te są domyślnie w
WSH, WSH _nie_ jest językiem), ponieważ do wielu zastosowań są dużo
mniej wygodne. Chodzi o to, że jeśli chcę uruchomić program, muszę
wpisywać jakieś dodatkowe rzeczy (już nie pamiętam, dawno w vbs nie
pisałem). Równie dobrze mogę użyć perla (można go z WSH zintegrować)

> Autor pytał dokładnie czy "można mieć funkcjonalność
> tabulatora taka jaka jest w Linuksie (konkretnie shell bash),

W CMD nie można. A jak można to pochwal się... bardzo mi jej brakuje,
a nie wszędzie będę basha instalował.

> tzn, ze system sam rozwija nazwy plików po wpisaniu kilku początkowych
> liter."

Nie, to znaczy zupełnie co innego.

--
    Linux jest darmowy, jeśli twój czas nie przedstawia żadnej wartości.
    Jeśli jest coś warty(czas), Linux jest po prostu tańszy od innych.