Re: xp-->nt4.0

Autor: Piastowianin <piastowrzadzi_at_o2.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 07:46:25 MET DST

> Na USB? NT mo¿e mieæ z tym problem, w ogóle NT bêdziesz mia³ same
> problemy - ze sprzêtem, z kompatybilno¶ci±... Poza tym to nie jest
> jeszcze taki stary sprzêt jak na XP - odpowiednio zoptymalizowane bêdzie
> dzia³a³o *lepiej* ni¿ NT (to jest nowszy system ni¿ NT, sporo rzeczy ma
> poprawionych - w koñcu kernel nowszy).
>
> Zoptymalizowaæ mo¿esz:
>
> 1. Wywaliæ zbêdne us³ugi systemowe.
> 2. Wywaliæ wszystkie wodotryski.
> 3. Zoptymalizowaæ pamiêæ.
> 4. Zoptymalizowaæ system plików.

Co mam rozumiec przez pkt. 4? (defrag+ scandisk?)
Takie rzeczy jak wylaczenie "wodotryskow" czy zbednych uslug zrobilem juz po
instalacji xp-ka (a neostrade instalowalem bez aplikacji dostarczanej od
tpsa)... no coz gdyby to byl "goly" system to by nawet szybko chodzilo, ale
jak juz pisalem uzywam go TYLKO do Internetu, a wiec musze miec uruchomiony
antywirus i firewall, ktore strasznie obciazaja system

> X. Zoptymalizowaæ dobór aplikacji - te ciê¿sze zast±piæ l¿ejszymi,
> np. u¿ywaæ Foobar zamiast Windows Media Playera czy WinAMP. etc.

 Foobar? pierwsze slysze (moze jakis adres www z odpowiednikami tych
"ciezszych" programow).
Jeszcze jedno pyt: czy to prawda, ze NT4.0 nie widzi FAT32? nie ma jakis
programow, ktore pozwalaja mu obslugiwac takie partycje (bo np. do 9.X sa
takie do obslugi ntfs)

skoro nie nt 4.0 to moze 2000?