Re: xp-->nt4.0

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 10:43:42 MET DST

*** Piastowianin <piastowrzadzi@o2.pl>:

> Co mam rozumiec przez pkt. 4? (defrag+ scandisk?)

No to podstawa, poza tym możesz przenieść pliki systemowe (np. swap
itd.) na ciągły obszar dysku.

> Takie rzeczy jak wylaczenie "wodotryskow" czy zbednych uslug zrobilem
> juz po instalacji xp-ka (a neostrade instalowalem bez aplikacji
> dostarczanej od tpsa)...

No ten ich badziew to jest dno. Rozumiem, że to może się przydać komuś
kto totalnie nie ogarnia tematu - ale nie rozumiem dlaczego w pudełku
nie ma chociażby karteczki z opisem dla zaawansowanych - tzn. skąd masz
np. wiedzieć jaki nr dla połączenia wpisać (1,35# ZTCP?), albo że przy
pierwszym połączeniu musisz się zarejestrować pod adresem
rejestracja.neostrada.pl itd. mogliby to gdzieś napisać, jako
alternatywną metodę instalacji.

Ja znajomym jak mają modem USB zestawiam to połączenie jako usługe
systemową (FireDaemon) - wstaje jeszcze przy oknie logowania - tak jest
najwygodniej i przeźroczyście dla użytkownika. Trzeba jedynie uważać,
aby dać jej odpowiednie opóźnienie (aby wystartowała po systemowym
firewallu).

> no coz gdyby to byl "goly" system to by nawet szybko chodzilo, ale jak
> juz pisalem uzywam go TYLKO do Internetu,

"Tylko do Internetu" to bardzo względne pojęcie... ;) Rozumiem, że
poczta, www, gg i podobne?

> a wiec musze miec uruchomiony antywirus

Nie musisz. Możesz używać innych programów np. Firefox czy Opera zamiast
MSIE i cokolwiek zamiast MSOE do poczty - 90% wirusów już nie będzie Cię
dotyczyło.

> i firewall, ktore strasznie obciazaja system

Firewall nie obciąża aż tak systemu, właściwie przy połączeniu takim jak
Neostrada to jest to pomijalne obciążenie takie niskopoziomowe
blokowanie kilku portów.

A jakiego FW używasz?

> Foobar? pierwsze slysze (moze jakis adres www z odpowiednikami tych
> "ciezszych" programow).

Napisz jakich używasz, co do foobar to Google. Chdziło mi o zamienienie
cięższych programów ich lżejszymi odpowiednikami, przy czym te lżejsze
mogą być pozbawione niektórych funkcjonalności... Ale zastanów się czy
ich potrzebujesz.

> Jeszcze jedno pyt: czy to prawda, ze NT4.0 nie widzi FAT32? nie ma
> jakis programow, ktore pozwalaja mu obslugiwac takie partycje (bo np.
> do 9.X sa takie do obslugi ntfs)

> skoro nie nt 4.0 to moze 2000?

XP jest szybsze od 2K jak się je zoptymalizuje, szybciej się uruchamia i
lepiej zarządza pamięcią. Serio. :) To widać gołym okiem...

Właściwie to wybór pozostaje jedynie pomiędzy 98SE, a XP. Te są dosyć
szybkie i bezproblemowe.

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )