Re: xp-->nt4.0

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 09:06:03 MET DST

"Piastowianin" <piastowrzadzi@o2.pl> wrote:

> Takie rzeczy jak wylaczenie "wodotryskow" czy zbednych uslug zrobilem juz po
> instalacji xp-ka (a neostrade instalowalem bez aplikacji dostarczanej od
> tpsa)... no coz gdyby to byl "goly" system to by nawet szybko chodzilo, ale
> jak juz pisalem uzywam go TYLKO do Internetu, a wiec musze miec uruchomiony
> antywirus i firewall, ktore strasznie obciazaja system

Przy tej ilości ram-u, o której piszesz, najbardziej sensownym
wydaje sie wybór W2k. Neo masz prawdopodobnie podłączaną
przez USB, więc to pierwszy podstawowy kłopot przy NT4.
Na XP, to mimo wszystko trochę mało, więc po co się
męczyć - W2k będzie pięknie śmigał. Darmowych antywirusów
 i firewalli do domu jest całkiem sporo, więc można sobie
potestować/wybrać tak, żeby nie obciążały zbytnio zasobów.

> Jeszcze jedno pyt: czy to prawda, ze NT4.0 nie widzi FAT32? nie ma jakis
> programow, ktore pozwalaja mu obslugiwac takie partycje (bo np. do 9.X sa
> takie do obslugi ntfs)

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/fat32.shtml

Mimo wszystko odpuściłbym NT4 na rzecz W2k, chociaż
niedawno miałem NT4 bezpośrednio na dysku - przy procku
2 GHz i 512 ram - to normalnie rakieta nie z tej ziemi... ;))

Piciu