Re: xp-->nt4.0

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 22:27:45 MET DST

*** Piastowianin <piastowrzadzi@o2.pl>:

> Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad przejsciem z windowsa xp na
> nt4.0. Przyczyny sa dwie - mam dosc wolnego kompa (400 mhz, 192 mb
> ram, wbudowana grafa + voodoo2), a ponadto na drugiej partycji mam
> windows 98 se (xp wykorzystuje TYLKO do internetu - neostrada).

Na USB? NT może mieć z tym problem, w ogóle NT będziesz miał same
problemy - ze sprzętem, z kompatybilnością... Poza tym to nie jest
jeszcze taki stary sprzęt jak na XP - odpowiednio zoptymalizowane będzie
działało *lepiej* niż NT (to jest nowszy system niż NT, sporo rzeczy ma
poprawionych - w końcu kernel nowszy).

Zoptymalizować możesz:

1. Wywalić zbędne usługi systemowe.
2. Wywalić wszystkie wodotryski.
3. Zoptymalizować pamięć.
4. Zoptymalizować system plików.

X. Zoptymalizować dobór aplikacji - te cięższe zastąpić lżejszymi,
   np. używać Foobar zamiast Windows Media Playera czy WinAMP. etc.

Z. Zoptymalizować swoje nawyki pracy z systemem - nauczyć się obslugiwać
   system klawiaturą, wyskryptowywać się z powtarzalnych zadań itd.

Sam używałem XP na laptopie P2 300Mhz i 96MB RAM, rakieta to nie była
ale to co chciałem żeby robił to robił.

> Niestety nie mialem jeszcze do czynienia z tym systemem i nie wiem
> jaki wybrac antywirus, firewall, program do wypalania plyt... (te z
> win xp raczej nie beda dzialac:(

Sam sobie stwarzasz problemy tym NT - lepiej skonfiguruj poprawnie XP,
bo z NT serio będziesz miał trudniej. :)

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )