Re: Jak odzyskac dane z dysku? Raczej dla expertow...

Autor: MrK <SY06913_at_rejestracje.pl>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 20:54:51 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):

>Ano niestety, na to wygląda.

;/

>Może zacznij jednak od diagnozy dysku
>programem ściągniętym ze strony jego producenta, w miarę możliwości
>niech to będzie wersja dyskietkowa.

Juz mam. Odpale na noc, bo po krotkim sprawdzeniu widze, ze to troche
potrwa... BTW- mozna nim zrobic LowLevel Format :P Tylko czy on aby na
pewno zdiagnozuje taka usterke...?

>Spotykałem się już uszkodzeniem
>objawiającym się brakiem możliwości zapisu właśnie zerowego sektora
>dysku. Już tak dla porządku wyłącz antywirusa, zarówno w systemie
>jak i w BIOS-ie ;-), no i zmień tasiemkę tudzież kanał kontrolera
>dysków.

OK. Zapuszcze go na noc.

Pozwol jeszcze, ze zbiore do kupy ;) moje rozumowanie...
1. mam uszkodzony mbr oraz bootsector.
2. jesli da sie ustawic sygnature partycji (55AA), a znam tez jej
dokladny rozmiar oraz filesystem - uda mi sie odtworzyc recznie MBR (?)
3. kopia bootsectora lezy jeszcze na koncu woluminu (XP Prof NTFS ma na
koncu, nie na srodku (?), wiec skoro PM dotarl tylko do 40% a zadnej
partycji na dysku zalozyc nie moge wiec nic nie nadgralem, to kopia
bootsectora powinna lezec tam w dalszym ciagu... (?)
4. jesli uda sie ustawic mbr + bootsector, to mam szanse odzyskac dane
(?)

Tyle ze znajac zycie dysk padl na amen...

--
Pozdrawiam
MrK