Re: RAID w roznych konfiguracjach

Autor: grzes <grepe.nosp_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 15:45:54 MET DST

> RAID-5 dla baz danych by ju wiele razy poruszanym tematem na tej licie.
> Nie naley stosowa tego poziomu RAID dla baz danych. Dla baz danych
> powinno si stosowa albo RAID1 albo RAID0+1

Tak, przegladalem troche archiwum. Ale rozmawialem tez ludzmi, ktorzy
stawiali bazy ORACLA na RAID5 i wg nich to dziala (i nie byli to IMHO
amatorzy ani poczatkujacy serwisanci).

> Dokupi dyskw - jeden dysk np 147GB SCSI to wydatek okoo 1400 PLN. 300GB
> SCSI to wydatek okoo 3400 PLN (ceny netto dla dyskw Fujitsu 80pin SCA
> 10krpm)

Heh, akurat teraz te 3 dyski zostaly zakupione, a pojemnosc ich szacuje
na pare lat (znam firme, orientuje sie, ile danych im przybywa), wiec tu
sie raczej nie zmieni...

> Nie wiem jakim cudem Windows nie dziaa Ci dobrze na 2 dyskach z 3 w
RAID5.
> Powiniene mie jedynie w statusie kontrolera dan macierz RAID5 zaznaczon
> jako IMPACTED i jakie alerty w logach. System powinien dziaa dobrze.

Zle sie wyrazilem. Odlaczylem 1 dysk coby sprawdzic jak sie zachowa
serwer. System sie podniosl ladnie (tylko kontroler wydaje straaasznie
upierdliwy dzwiek, co akurat jest dobre wtedy, gdy nie siedzi sie dlugi
czas w serwerowni). Cos popierdzielilem natomiast przy podlaczaniu dysku
3 i wyrownania macierzy. System tez sie podniosl, ale znalazl bledy
zapisu (chcialem przetestowac w ktorym momencie macierz sie wyrowna i
chyba cosik nie tak zrobiem...), w ekecie AD ma pewne problemy a 1
obiektem, ale nie wplywa to w tym przypadku na prace serwera; problem
zlikwiduje po reinstalacji).

Czy radzisz z tych 3 dyskow zorbic RAID 0+1? Da sie???
Zwlaszcza z perspektywa SQL Server.

Dzieki za szybka odpowiedz

Pozdrawiam

--