Re: dhcp niecodzienne

Autor: Akeem <akeemek23_at_hotmail.com>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 21:19:11 MET DST

Michał Biek wrote:

> Teraz wiem :-)
> Karty sieciowe Ethernet, czy Token Ring "gadają" ze sobą (z grubsza
> biorąc) za pomocą switchy, hubów oraz adresów MAC i protokołu RARP (ARP).
> Istota protokołu polega na tym, że pytający wysyła do sieci Request: Kto
> ma taki adres MAC? PC posiadający poszukiwany/odpytywany adres MAC lub
> siakiś inny znający ten adres odpowiada: PC mający taki adres MAC ma adres
> IP.
> Czyli IMHO poza *static IP* istotny jest również adres MAC!
>
> P.S.
> [...]

Topologia w domu ( dhcp wlaczone )

laptop --- pc linux z dhcp na MAC --- switch ---- router+HDSL -> tu jest
ok czyli dhcp wlaczone siec dziala

topologia w pracy ( dhcp wylaczone static IP przydzielony przez admina )
laptop --- switch 100mbit( trzymajacy podsiec 192.168.0.x/24 ) --- (LAN)
--- router cisco --- NET -> i tu mi nie jest w niczym potrzebny DHCP ale
nie moge go wylaczyc -> tj wpisuje adres a po nacisnieciu ok DHCP dalej
wlczone :(

akeem