Re: dhcp niecodzienne

Autor: Michał Biek <mb_at_coi.pw.edu.pl.invalid>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 18:47:33 MET DST

Newspupil as Akeem via Akeem <akeemek23@hotmail.com> with the tick
<news:d2rjan$4n9$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> i tu ma kolega racje zwykle polaczenie w sieci LAN 100 mbit. W domq mam
> dhcp odpalone na routerku wiec mi to nie przeszkadza ale do pracy mam
> miec przydzielony adresik IP ktory musze recznie wpisac wiec tu mam
> problem bo dhcp sie nie wylacza :(
>
> Nie mowie tu o neo czy jakichs innych modemach podpietaych do NIC bo nie
> o to mi chodzi :)

Teraz wiem :-)
Karty sieciowe Ethernet, czy Token Ring "gadają" ze sobą (z grubsza
biorąc) za pomocą switchy, hubów oraz adresów MAC i protokołu RARP (ARP).
Istota protokołu polega na tym, że pytający wysyła do sieci Request: Kto
ma taki adres MAC? PC posiadający poszukiwany/odpytywany adres MAC lub
siakiś inny znający ten adres odpowiada: PC mający taki adres MAC ma adres
IP.
Czyli IMHO poza *static IP* istotny jest również adres MAC!

P.S.
Wybacz, trochę jestem toporny, ale nie rozumiem do końca Twoich wyjaśnień
odnośnie lokalizacji PC i topologii/architektury LAN. PC - połączenie z
LAN (do pracy) z domu?