Re: [win 2003] Odtworzenie dysku dynamicznego

Autor: Rafal Jankowski <rafj_at_doraco.pl>
Data: Fri 28 Jan 2005 - 14:55:51 MET

Michal Kawecki wrote:

> Wystarczy, że Linuks bierze informacje z bootsektorów tych partycji,
> gdzie są prawidłowe wpisy, a nie z tabeli partycji gdzie zostały one
> zmienione. - patrz niżej.

Ja się tam na partycjach szczegółowo nie wyznaję, ale tak na mój prosty
rozumek jak przy operacji zamieniania dysku podstawowego na dynamiczny w
pierwszej fazie (do restartu) polega to tylko na zmianie numeru typu
partycji w tablicy partycji to albo nie powinien być montowany i czytany
żaden z tych dwóch dysków albo oba.

> Po konwersji do dysku dynamicznego dalej istnieje stara tabela partycji
> i można ją wykorzystać, tylko wpisy o typach partycji są w niej
> zamienione na 0x42. Fdiskiem ich nie zmienisz, ja przynajmniej nie znam
> takiego sposobu, a poza tym używanie fdiska przy partycjach NTFS i
> dyskach dynamicznych to... hmmm, nie powiem, bo Cię obrażę ;-).

Możesz mówić, ja się nie obrażę ;-), ja tam fdiska używałem przy
NTFSowych partycjach używałem i jak dotąd nic złego z tego nie wynikło
:]. A zmienić typ partycji linuxowy fdisk raczej potrafi,

www:/home/rafj# fdisk /dev/sda
Command (m for help): m
[...]
Command action
    a toggle a bootable flag
    b edit bsd disklabel
    c toggle the dos compatibility flag
    d delete a partition
    l list known partition types
    m print this menu
    n add a new partition
    o create a new empty DOS partition table
    p print the partition table
    q quit without saving changes
    s create a new empty Sun disklabel
***t change a partition's system id***
    u change display/entry units
    v verify the partition table
    w write table to disk and exit
    x extra functionality (experts only)

,no ale to już jakby NTG.

PS
Tak czy inaczej gdyby nie Twój post to pewnie jeszcze bym się z tym
problemem bujał ;-)