Re: [win 2003] Odtworzenie dysku dynamicznego

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 31 Jan 2005 - 11:46:57 MET

Użytkownik "Rafal Jankowski" <rafj@doraco.pl> napisał w wiadomości
news:ctdg5m$l49$1@www.doraco.com.pl

> Ja się tam na partycjach szczegółowo nie wyznaję, ale tak na mój
> prosty rozumek jak przy operacji zamieniania dysku podstawowego na
> dynamiczny w pierwszej fazie (do restartu) polega to tylko na zmianie
> numeru typu partycji w tablicy partycji to albo nie powinien być
> montowany i czytany żaden z tych dwóch dysków albo oba.

To nie takie proste - Linuks może nie zwracać uwagi na identyfikator
partycji zapisany w tabeli partycji. Mogą mu wystarczyć dane zapisane w
bootsektorze partycji, które nie są zmieniane.

[...]
> Możesz mówić, ja się nie obrażę ;-), ja tam fdiska używałem przy
> NTFSowych partycjach używałem i jak dotąd nic złego z tego nie wynikło
> :]. A zmienić typ partycji linuxowy fdisk raczej potrafi,

Ops - nie miałem na myśli linuksowego fdiska ;-). To zmienia postać
rzeczy. Z drugiej strony nie jest to narzędzie do końca kompatybilne z
normami przyjętymi w windowsowym światku i potrafi w nim nieźle
namieszać - przeczytaj ten wątek: http://tinylink.com/?qyK055YyeE .

/odpowiadając zmień px na pl/