Re: [win 2003] Odtworzenie dysku dynamicznego

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 28 Jan 2005 - 12:11:35 MET

http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&selm=73p7tc.adp.ln%40kwinto.prv

> Dzięki! Zadziałało.
> Inna sprawa, że nie do końca rozumiem dlaczego, bo miałem w kompie dwa
> dyski, oba kazałem zamienić na dynamiczne. Po ogólnym crashu,
> zapodałem sobie płytkę z jakimś live-linuxem i partycje z tego
> niepodstawowego dysku chociaż też miały typ 0x42 (SFS) dały się
> zamontować jako NTFS, a te z podstawowego nie! Po zmianie typu

Wystarczy, że Linuks bierze informacje z bootsektorów tych partycji,
gdzie są prawidłowe wpisy, a nie z tabeli partycji gdzie zostały one
zmienione. - patrz niżej.

> partycji wskazanym przez Ciebie programikiem odzyskałem główną
> partycję z dysku podstawowego (pozostałymi zajmę się później, myślę
> że też nie będzie problemu). Wydaje mi się, że gdybym zmienił typ
> zwykłym fdiskiem powinno być to samo, ale wolałem już nie
> eksperymentować. Tak czy inaczej dzięki.

Po konwersji do dysku dynamicznego dalej istnieje stara tabela partycji
i można ją wykorzystać, tylko wpisy o typach partycji są w niej
zamienione na 0x42. Fdiskiem ich nie zmienisz, ja przynajmniej nie znam
takiego sposobu, a poza tym używanie fdiska przy partycjach NTFS i
dyskach dynamicznych to... hmmm, nie powiem, bo Cię obrażę ;-).

/odpowiadając zmień px na pl/