Re: Przeniesienie systemu z PATA na SATA?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 22 Jan 2005 - 21:54:08 MET

Użytkownik "-=<Bajbus>=-" <bajbus_35@wyciacto.op.pl> napisał w
wiadomości news:csudnu$172l$1@mamut1.aster.pl
> Michal Kawecki kompulsywnie wyklepał(a) na kalwiaturze:
>
> Koniecznie musi być fdisk/mbr, czy może być fixmbr z konsoli?
> (windows xp prof)

Musi to być fdisk /mbr. Tylko wtedy zostanie usunięty podpis dysku.
Alternatywnie można użyć innych programów, np. Ranish Partition Managera
(Std MBR) czy też BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com, który ma nawet do tego odpowiednią
pozycję w menu pt. "Clear Sig". BootIt nie trzeba instalować na hdd, a
jeśli się na niego zdecydujesz, to wykonaj także z jego menu "Std Mbr"
albo normalny fixmbr, bo to też jest potrzebne.

> Czy jest możliwość sprawdzenia tego przed zakupem i montażem dysków?

Ba. Może podepnij jakiś dysk pod ten RAID jako single i sprawdź, czy
pójdzie na nim instalka (także po restarcie!).

> I jeszcze jedno pytanko: o taki parametr, który się pojawia przy
> tworzeniu RAID-u,
> a mianowicie strip size. Występuje w trzech wartościach 16, 64, 128.
> Rozumiem ich działanie na wydajność RAID-u, ale jakie są minusy
> zastosowania wartości 128 względem 64?
> (przypomina mi się zależność między wielkością klastera na dysku a
> jego wydajnością, a pojemnością)

Nie wiem niestety, za mało działam przy RAID-ach. Na pewno nie ma to
związku z wielkością klastra danych, bo klastry powstają dopiero podczas
formatowania partycji.

/odpowiadając zmień px na pl/