Re: Przeniesienie systemu z PATA na SATA?

Autor: -==- <bajbus_35_at_wyciacto.op.pl>
Data: Sat 22 Jan 2005 - 21:40:00 MET

Michal Kawecki kompulsywnie wyklepał(a) na kalwiaturze:
> Użytkownik "-=<Bajbus>=-" <bajbus_35@wyciacto.op.pl> napisał w
> wiadomości news:cstv0c$kb5$1@mamut1.aster.pl
[ciach]
> Do systemu doinstalować sterowniki SATA, podpiąć dyski, zestawić RAID, a
> potem po prostu przekopiować obie partycje na ten RAID. Etap tworzenia
> obrazu i potem jego rozpakowywania jest zbędną stratą czasu.
> Ważne:
> - przed pierwszym restartem nowego systemu wykonaj fdisk /mbr z

Koniecznie musi być fdisk/mbr, czy może być fixmbr z konsoli?
(windows xp prof)

> [...]
> Jeśli kopiujesz system XP - to spod Konsoli Odzyskiwania wykonaj Bootcfg
> /rebuild. Jeśli W2k - to przeprowadź ręczną naprawę systemu zaznaczając
> opcję "Inspekcja środowiska uruchamiania". Przedtem oczywiście należy
> wskazać w BIOS-ie RAID jako dysk startowy, a partycję systemową na nim
> ustawić jako aktywną (choćby tym fdiskiem).
> BTW nie jest wcale powiedziane, że ntloader wystartuje z tego RAID-a,
> różnie z tym bywa na różnych płytach i BIOS-ach. Ważne, żeby ten RAID
> był dostępny z poziomu BIOS-u (a więc także DOS-a) jak zwykły dysk.

Czy jest możliwość sprawdzenia tego przed zakupem i montażem dysków?

I jeszcze jedno pytanko: o taki parametr, który się pojawia przy tworzeniu
RAID-u,
a mianowicie strip size. Występuje w trzech wartościach 16, 64, 128.
Rozumiem ich działanie na wydajność RAID-u, ale jakie są minusy zastosowania
wartości 128 względem 64?
(przypomina mi się zależność między wielkością klastera na dysku a jego
wydajnością, a pojemnością)

Pozdrawiam! Bajbus
Bajbus_35(at)op(KROPKA)pl
UIN  5140932 ; Gadu-Gadu 1400168 ; Tlen bajbus37