Re: Przeniesienie systemu z PATA na SATA?

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 22 Jan 2005 - 22:58:01 MET

On Sat, 22 Jan 2005 21:54:08 +0100, Michal Kawecki wrote:

> Nie wiem niestety, za mało działam przy RAID-ach. Na pewno nie ma to
> związku z wielkością klastra danych, bo klastry powstają dopiero podczas
> formatowania partycji.

Tak na szybko z google :-)

http://www.pcguide.com/ref/hdd/perf/raid/levels/singleLevel0-c.html

http://www.bestpricecomputers.co.uk/reviews/advice/RAID-0.htm

http://www.dslreports.com/forum/remark,11892022;mode=flat

Ale pod uwagę należy wziąć też jeszcze jedno - jeśli w RAID0 padnie
którykolwiek dysk z macierzy tracone są wówczas WSZYSTKIE dane.
Radziłbym rozważyć czy nie lepiej "podziękować" RAID0 i zrobić kilka
partycji na "normalnych" dyskach.
RAID0 powinno się stosować np przy obróbce dużych plików
graficznych/muzycznych ale do trzymania danych jest mało bezpieczny...
Chyba, że ktoś może pogodzić się z ewentualną utrata danych bądź wykonuje
regularnie backupy.

--
Pozdrawiam
Piotrek