Re: Pilne !! Ludzie pomóżcie bo mnie k...ca strzeli - połączenia telefoniczne

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Fri 28 Jan 2005 - 00:48:25 MET

W wiadomości: pjdpsc.jq9.ln@kwinto.prv,
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
[...]
> Nie ma tu zamętu - po włączeniu ACPI to system przydziela przerwania,
> nie BIOS, niezależnie od ustawienia PnP OS. Możesz to łatwo poznać po
> tym, że wszystkie urządzenia PnP mają przydzielone jedno "wirtualne"
> przerwanie - 9.

Witam!

Stosuję ACPI w połączeniu z APIC i urządzenia nie startują na 9 przerwaniu.
To znaczy jeśli dokonam pewnego wysiłku i uda mi się złapać tabelę startową
BIOS-u to urządzenia będą miały przydzielone przerwania z przedziału 0-15.
Później w systemie jest inaczej ze względu na APIC.

[...]
> No nie wiem... jakich na przykład problemów?
> Jako ISA są u mnie na przykład wyświetlane porty COM, LPT i bodajże
> PS/2.

To, że są wyświetlane oczywiście nie stanowi problemu. Tylko to, że zużywają
zasoby systemowe/płyty głównej. Dlaczego w takim razie nie zrobić jednego
przerwania współdzielonego przez wszystkie urządzenia ;-)

> Jest - ale tylko wtedy, gdy producent nie potrafi sobie poradzić z
> prawidłową implementacją mechanizmu współdzielenia przerwań. W takim
> wypadku pozostaje wyłączenie ACPI, reinstalacja systemu i ręczne
> wymuszanie przerwań. Takie urządzenie raczej na pewno nie posiada
> certyfikatu zgodności z Windows... BTW jaki to model modemu?

Jak się okazało sterownik może nawet oznajmić przez API systemowi, że nie
obsługuje współdzielenia przerwań:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/kmarch/hh/kmarch/k104_efa094e0-ac29-491b-803a-8470ed39c915.xml.asp
Parametr: ShareVector

Tak więc chyba także taki stan można nazwać "normalnym zachowaniem".
Oczywiście w innym przypadku współdzielenie przerwań powinno być prawidłowo
obsługiwane. Niestety przypadki problemów na tym polu powtarzają się co
sprawia, że mam podejrzenia czy aby cała ta strategia nie jest zbyt
ryzykowna.

Modem jest stary, napis na karcie wskazuje 98 roku. Zatem nic wielkiego. Po
prostu był pod ręką i miał polskie oprogramowanie.

Jak można przeczytać na stronie producenta:
http://www.teles.de/01/products/service_for_customers/c_customers_uk_01.html
zaprzestał produkcji terminali ISDN w 2000 roku. Kolejne tanie urządzenie z
Niemiec :-(

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski