Re: Prosze o pomoc z plikiem hal.dll (wiondows XP)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 13 Jan 2005 - 21:43:26 MET

Użytkownik "Tadeusz Drabarek" <tdrabarek@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:cs6f9b$5bj$1@news.onet.pl

> A pl.comp.pecet to Twoim zdaniem niewłaściwa? To o czym tutaj sie
> pisze, o samochodach czy o motolotnarstwie?

O sprzęcie. Popatrz po tematach poruszanych na grupie Pecet, a może
trafi do Ciebie, że GRUPA TA NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z JAKIMKOLWIEK
SYSTEMEM OPERACYJNYM I JEGO PROBLEMAMI.

> A tak na temat, "bootcfg /rebuild" działa oczywiście tylko pod konsolą
> odzyskiwania. Wykonałem to polecenie (o czym zapomniałem wspomnieć
> poprzednio), z konsoli starego windowsa, ale uzyskałem tylko tyle, że
> mam teraz dwie opcje ładowania, starą (przy której zawsze jest bład
> pliku hal.dll), oraz nową, która sie nie uruchamia, tylko zawsze
> nastepuje reset komputera (przy jednej z prób nie było reesetu, tylko
> ten sam komunikat o uszkodzeniu lub braku pliku hal.dll).

W takim razie uszkodzeniu uległ sam system. Polecenie bootcfg /rebuild
odnajduje po prostu istniejące na dysku systemy Windows z linii NT i
dopisuje je do pliku Boot.ini. Skoro system został znaleziony i
dopisany, to pewnie się zaczyna uruchamiać, ale problem tkwi w nim
samym. Standardowe kroki w tej sytuacji to:
- chkdsk /r spod Kosnoli Odzyskiwania
- próba uruchomienia w trybie awaryjnym
- podmiana pliku hal.dll na jego kopię - ale trzeba jeszcze wiedzieć _na
którą_ kopię. Plików HAL jest więcej, trzeba wybrać ten który w
zależności od wykrytego procesora oryginalnie został skopiowany przez
instalatora do katalogu System32. Znajdziesz je w katalogu
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\, a różnią się nazwami: hal.dll,
halacpi.dll, halaacpi.dll itd. U mnie na przykład był to plik
halaacpi.dll. Wystarczy go przekopiować zmieniając mu nazwę na Hal.dll.
- przywrócenie rejestru systemu z kopii zapasowej zapisanej w katalogu
\Windows\Repair (wystarczy na początek sam plik SYSTEM), opis znajdziesz
tu: Jak odzyskać system po uszkodzeniu Rejestru, które uniemożliwia
uruchomienie systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;307545
- i na koniec - jak nic nie pomaga - reinstalacja w trybie naprawy.
315341 - Jak przeprowadzić uaktualnienie na miejscu (ponowną instalację)
systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;315341

> Jeśli chodzi o wciśnięcie klawisza F8, to o który moment Ci chodzi?
> Przy braku płyty instalacyjnej - pojawia się lista opcji ładowania:
> tryb awaryjny, awaryjny z obsługą sieci itd. itp. nie ma konsoli
> odzyskiwania. Przy uruchamianiu z CD? W którym momecie wcisnąć, wtedy
> kiedy pyta o ASR czy wtedy kiedy pyta o sterowniki SCSI, a może
> jeszcze w innym momencie?

Sorry, miałem na myśli wejście do trybu awaryjnego a nie do Konsoli. Do
Konsoli wchodzi się uruchamiając instalatora Windows z płytki
instalacyjnej i wybierając spośród dostępnych opcji ręczną naprawę
systemu. Jeżeli na Twojej płytce nie ma takiej opcji, to może jest to
płytka spreparowana przez producenta Twojego sprzętu - spotykałem takie
wynalazki dołączane do notebooków.

/odpowiadając zmień px na pl/