Re: wdrożenie domeny windows 2003

Autor: Tomasz Onyszko <gekkon.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 12:13:54 MET

MS <mskoni@poczta.onet.pl> napisał(a):

Odpowiedzi wstawione w tekst

(...)

> 1) Po dołączeniu komputera do domeny tworzy się nowy profil dla uzytkownika,
> nawet gdy konto na serwerze i komputerze lokalnym(windows xp) ma ten sam
> login i hasło.W tym momencie użytkownik nia swoich ustawień i dokumentów.
> Czy można to jakoś skonfigurować, aby użytkownik logował się do swojego
> starego profilu, czy muszę dla każdego uzytkownika przenosić dokumenty z
> starego do nowego profilu ?

niestety czeka cie kopiowanie profili uzytkownikow lokalnych do profili
uzytkownikow doemenowych

> 2) W sieci będą dwa serwer win2003. Jeden nowy jako kontroler domeny i drugi
> już istniejący jako serwer sql i trochę jako serwer plików. Czy ten
> istniejacy serwer też powinienem dołaczyć do domeny czy może zostać tak jak
> jest? Czy uzytkowników będe musiał dodawać do domeny i później jeszcze raz
> do drugiego serwera?

Dodaj ten serwer do domeny i nadaj odpowiednie uprawnienia uzytkownikom
domenowym, tak bedzie lepiej - wierz mi

> 3) Jeśli użytkownik będzie chciał mieć dostęp do serwera to czy musi być
> zalogowany do domeny? Chodzi o to, że część uzytkowników znajduje się w
> innych lokalizacjach i zarazem podsieciach i logowanie do domeny mogło by
> spowolnić-opóźnić ich pracę. Aktualnie są zestawione łącza vpn i użytkownicy
> z innych lokalizacji mogą normalnie korzystać z udostepnionych danych czy to
> na serwerzy czy na lokalnym komputerze.

Jezeli chodzi o dostep do zasobow member servera to uzytkownicy moga logowac
sie albo kontami domenowymi albo kontami lokalnymi, z tym nie ma problemu,
jezeli chodzi o zasoby kontrolera domeny to beda musieli posiadac konta
domenowe. Generalneiw idze z calej wypowiedzi ze dazysz do "niezdrowego"
srodowiska w ktorymc zesc zasobow jest w domenie a czesc nie - to IMO nie jest
najlepszy pomysl - utrudni ci zarzadzanie i bedzie powodowac problemy - IMO
przenies wszystkie zasoby do domeny

> 4)W sieci jes uruchomiony serwer wins głównie dlatego, że istniej kilka
> podsieci, użytkownicy ze wszystkich lokalizacji są wpisywani do serwera
> wins. Pozwala mi to uniknąć ciągłej odecji plikow hosts szczególnie
> lokalizacjach poza centralą. Po wdrożeniu domeny będzie również serwer dns.
> Czy tych zdalnych użytkowników mogę automatycznie dodawać do dns nie logując
> do domeny (pkt. 3), poprzez podanie jako drugiego serwera dns, mojego
> serwera dns od domeny? Może powinienem zostawić serwer wins równolegle z
> dns?Można tak?

Stacje moga byc rejestrowane w DNS przez serwer DHCP lub moga sie rejestowac
samodzielnie - pamietaj ze DNS i WINS to dwa oddzielne emchanizmy (chociaz DNS
jezeil nie zna odpowiedzi to moze odpytac sie WINSa)

> Pytań praktycznych mam trochę i zwracam się o pomoc do uzytkowników którzy
> taki problem już rozwiązali. Zanim zacznę wdrażanie muszę znać odpowiedź na
> wszystkie pytania które pojawią się w fazie testów, bo niestety wszytko musi
> działać bez żadnych przestojów.

Testuj w srodowisku testowym - tam mozesz sobie pozwolic na przestoje

--
Tomasz Onyszko [MVP]
http://www.w2k.pl