Re: wdrożenie domeny windows 2003

Autor: MS <mskoni_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 14:01:08 MET

Użytkownik "Tomasz Onyszko" <gekkon.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cs30pi$3ij$1@inews.gazeta.pl...

> Jezeli chodzi o dostep do zasobow member servera to uzytkownicy moga
> logowac
> sie albo kontami domenowymi albo kontami lokalnymi, z tym nie ma problemu,
> jezeli chodzi o zasoby kontrolera domeny to beda musieli posiadac konta
> domenowe. Generalneiw idze z calej wypowiedzi ze dazysz do "niezdrowego"
> srodowiska w ktorymc zesc zasobow jest w domenie a czesc nie - to IMO nie
> jest
> najlepszy pomysl - utrudni ci zarzadzanie i bedzie powodowac problemy -
> IMO
> przenies wszystkie zasoby do domeny

Na tym serwerze z domeną będą też udostępnione pliki. Chodzi mi o to, aby
uzytkownik z innego oddziału mógł mieć do tego dostęp. Logowanie go do
domeny to chyba nie jest najlepszy pomysł. Może się myle ale w przypadku
awarii jednego z łącz nie bedzie mógł się zalogować, a gdy się zaloguje
lokalnie to wskoczy to profilu lokalnego, a wszystkie dane bedzie miał w
domenowym. Jeśli nie będzie awari, czyli wszystko działa (tak jest
najczęściej) to i tak chyba nie jest to dobry pomysł. Chyba logowanie trwało
by dość długo a nie wiem czy w czasie pracy nastepuja jakieś odwołania do
domeny ?. Jak byłoby najlepsze rozwiązanie tego problemu?

> Stacje moga byc rejestrowane w DNS przez serwer DHCP lub moga sie
> rejestowac
> samodzielnie - pamietaj ze DNS i WINS to dwa oddzielne emchanizmy (chociaz
> DNS
> jezeil nie zna odpowiedzi to moze odpytac sie WINSa)

rozumie że wyłączenie winsa i logowanie samodzielne końcówki do dns bedzie
najlepszym rozwiazaniem?

Czy jeśli uzytkownik ma ustawiony profil mobilny to tak jakby przy logowaniu
i wylogowaniu kopiował się cały folder "document and setting\userx" jesli
tak, to to jest nie do wykorzystania w naszej firmie, bo przecietnie to
folder ten ma kilkaset MB.