Re: Usługi Terminalowe Win2000 Server

Autor: Piasek <apiachWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 10:33:14 MET

> TO nie ten problem:
> http://www.eventid.net/display.asp?eventid=2001&eventno=693&source=rasctrs&phase=1
> Tutaj mozesz poczytac

Dzięki bardzo - wyłączyłem za pomocą exctrlst.exe wpis dotyczący rasctrs.dll i
pomogło - już błędów w Podglądzie zdarzeń nie ma (w Dzienniku aplikacji).

> Poszukaj czy napewno nie masz jeszcze jakis dodatkowych wpisow w event
> log odnosnie nie uruchomionych uslug, sprawdz czy wszystkie uslugi
> ustawione na automatycznie faktycznie sie uruchomily.

Jak zwykle (zapewne) miałeś rację - do tej pory patrzyłem na błędy pojawiające
się w Dzienniku aplikacji, a w Dzienniku systemu też są błędy i to dużo więcej:
1. Źródło: RemoteAccess, Identyfikator: 20071, Opis: Moduł
C:\WINNT\System32\rastls.dll protokołu Point to Point Protocol zwrócił błąd
podczas inicjowania. Żądanie sieciowe nie jest obsługiwane.
2. Źródło: RemoteAccess, Identyfikator: 20151, Opis: Protokół sterowania EAP w
module C:\WINNT\System32\rasppp.dll protokołu Point to Point Protocol zwrócił
błąd podczas inicjowania. Żądanie sieciowe nie jest obsługiwane.
3. Źródło: Rasman, Identyfikator: 20063, Opis: Nie można uruchomić Menedżera
połączeń usługi Dostęp zdalny, ponieważ nie można zainicjować protokołu Point to
Point Protocol. Żądanie sieciowe nie jest obsługiwane.
4. Źródło: Service Control Manager, Identyfikator: 7023, Opis: Usługa Menedżer
połączeń usługi Dostęp zdalny zakończyła działanie; wystąpił następujący błąd:
Żądanie sieciowe nie jest obsługiwane.
5. Źródło: Rasman, Identyfikator: 20035, Opis: Nie można uruchomić Menedżera
połączeń usługi Dostęp zdalny, ponieważ nie można utworzyć buforówUruchom
ponownie komputer. Odmowa dostępu.
6. Źródło: Service Control Manager, Identyfikator: 7023, Opis: Usługa Menedżer
połączeń usługi Dostęp zdalny zakończyła działanie; wystąpił następujący błąd:
Odmowa dostępu.

> Hmm, podejrzewalbym szyfrowanie 128-bit ale skoro problem obejmuje tez
> windows XP to raczej nie - na wszelki wypadek sprobuj w Terminal
> Services configuration, we wlasciwosciach RDP obniz wymaganie szyfrowania

Obniżyłem wymaganie szyfrowania do Mała, a później jeszcze spróbowałem włączyć
ptaszka przy Użyj standardowego uwierzytelnienia systemu Windows. Niestety
bezskutecznie.

> Prawde mowiac to jezeli twoje objawy podobne sa do tego:
> http://www.jsiinc.com/SUBG/TIP3100/rh3114.htm
>
> To chyba to jest problem

To chyba nie to. Nie mam takich błędów jak w powyższym opisie. Poza tym dla
testów zainstalowałem na innym komputerze (Win98) klienta usług terminalowych z
katalogu serwera już po zainstalowaniu SP4 i niestety nie zadziałało. Co ciekawe
zainstalowałem też to samo na komputerze z WinXP Pro i zadziałało.
Najgorsze jest jednak to, że od wczoraj do dzisiaj rano nikt niczego na serwerze
nie zmieniał, a dzisiaj z rana okazało się, że żaden z tych trzech działających
komputerów z WinXP nie może się połączyć. Na dwóch z nich jest jeszcze
zainstalowany klient Novella 4.90 SP2. Po wyłączeniu ptaszków przy tym kliencie
i protokołach IPX/SPX oraz NETBios NWLink (we właściwościach Połączenia
lokalnego) udało się połączyć. Niestety na trzecim komputerze tego klienta w
ogóle nie zainstalowałem, więc nie mam co wyłączyć.

Czy masz jakieś sugestie co do tych objawów, albo do tych błędów, które wyżej
opisałem?

Pozdrawiam
Piasek