Bardzo dziwne

Autor: Piasek <apiachWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 22 Dec 2004 - 15:00:44 MET

Oto ciąg dalszy moich zmagań:

Powalczyłem dzisiaj z jednym z komputerów z Win98. Po wywaleniu klienta Novella
udało się połączyć ale dopiero za piątym razem tzn. w oknie klienta usług
terminalowych wybieram serwer i wciskam Połącz. W tym momencie pojawia się
komunikat, że z powodu błędu zabezpieczeń itd. Pogodzony z tą informacją próbuję
połączyć się jeszcze raz (nie zamykając okna klienta usług) - i za piątym razem
udaje się. Co ciekawe zawsze za piątym, nigdy za czwartym, czy trzecim.
Oczywiście po ponownym zainstalowaniu klienta Novell nie udaje się połączyć
nawet za dziesiątym razem - więcej nie próbowałem.

Był jeszcze czwarty komputer z WinXP Pro bez klienta Novella - niestety na nim w
ogóle nie dało sie połączyć z serwerem. Pomny doświadczeń z Win98 podłubałem
trochę w ustawieniach sieci niczego szczególnego nie zmieniając i spróbowałem
się połączyć. Udało się za trzecim razem. Od tej pory zawsze za trzecim razem
połączenie dochodzi do skutku - nigdy za pierwszym albo za drugim.

Dręczony ciekawością spróbowałem na swoim komputerze (również z WinXP Pro)
pomęczyć połączenie. O ile do tej pory bez klienta Novella łączyłem się zawsze
za drugim razem, o tyle z klientem Novella nie udawało mi się to wcale. Dlatego,
że byłem zbyt niecierpliwy. Okazało się, że nawet z zainstalowanym klientem
Novella udaje się połączyć, ale dopiero za ósmym razem - i znów - zawsze ósmym,
nigdy wcześniej, a wykonałem wiele prób.

Czy ktoś ma pojęcie dlaczego każdy komputer wymaga innej liczby prób połączenia
aby mu się udało? Przy okazji dodam, że są dwa komputery (bez klienta novell)
które łączą się za pierwszym razem.

Pozdrawiam
Piasek