Re: Usługi Terminalowe Win2000 Server

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 21:19:04 MET

Piasek wrote:
> [...]
> Na serwerze HP jest zainstalowany Windows 2000 Server jako serwer aplikacji, do
> tego dorzucone są Usługi Terminalowe. Wszystko było pięknie do momentu, gdy
> został wgrany Service Pack 4. Od tej chwili przy starcie dostaję informację, że
> nie wszystkie usługi udało się uruchomić, a w Podglądzie Zdarzeń znajduję, że
> chodzi o rasctrs i taki komunikat:
>
> Nie można znaleźć opisu dla identyfikatora zdarzenia (2001) w źródle (rasctrs).
> Być może komputer lokalny nie ma wymaganych informacji rejestru lub plików DLL
> potrzebnych do wyświetlania komunikatów z komputera zdalnego. Następujące

TO nie ten problem:
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=2001&eventno=693&source=rasctrs&phase=1
Tutaj mozesz poczytac

> [...]
>
> Z powodu błędu zabezpieczeń, klient nie mógł podłączyć się do serwera terminali.
> Upewnij się, że jesteś zalogowany w sieci, a następnie spróbuj ponownie
> podłączyć się do serwera.
>
> Jedyne co mogę wówczas zrobić to zamknąć to okno po czym następuje rozłączenie.
> Co ciekawe kilka komputerów z Windowsem XP może się połączyć, a kilka nie.
> Natomiast żaden z Windowsem 98 nie może się połączyć. Porównywałem konfigurację
> tych komputerów z WinXP, ale nie widzę żadnych różnic - we wszystkich jest
> wersja Professional z wgranym SP2, podobnie wygląda konfiguracja sieci.

Poszukaj czy napewno nie masz jeszcze jakis dodatkowych wpisow w event
log odnosnie nie uruchomionych uslug, sprawdz czy wszystkie uslugi
ustawione na automatycznie faktycznie sie uruchomily.

Hmm, podejrzewalbym szyfrowanie 128-bit ale skoro problem obejmuje tez
windows XP to raczej nie - na wszelki wypadek sprobuj w Terminal
Services configuration, we wlasciwosciach RDP obniz wymaganie szyfrowania

Prawde mowiac to jezeli twoje objawy podobne sa do tego:
http://www.jsiinc.com/SUBG/TIP3100/rh3114.htm

To chyba to jest problem

--
Tomasz Onyszko [MVP]