Usługi Terminalowe Win2000 Server

Autor: Piasek <apiachWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 18:28:22 MET

Witam,
Mam następujący problem:
Na serwerze HP jest zainstalowany Windows 2000 Server jako serwer aplikacji, do
tego dorzucone są Usługi Terminalowe. Wszystko było pięknie do momentu, gdy
został wgrany Service Pack 4. Od tej chwili przy starcie dostaję informację, że
nie wszystkie usługi udało się uruchomić, a w Podglądzie Zdarzeń znajduję, że
chodzi o rasctrs i taki komunikat:

Nie można znaleźć opisu dla identyfikatora zdarzenia (2001) w źródle (rasctrs).
Być może komputer lokalny nie ma wymaganych informacji rejestru lub plików DLL
potrzebnych do wyświetlania komunikatów z komputera zdalnego. Następujące
informacje są częścią zdarzeń.

I w tym miejscu urywa się ten komunikat. Próbowałem znaleźć coś w internecie na
ten temat, ale raczej niczego pasującego do mojego przypadku nie znalazłem.

Niestety nie jest to mój główny problem. Podczas próby połączenia z serwerem
poprzez klienta usług terminalowych pojawia się komunikat:

Z powodu błędu zabezpieczeń, klient nie mógł podłączyć się do serwera terminali.
Upewnij się, że jesteś zalogowany w sieci, a następnie spróbuj ponownie
podłączyć się do serwera.

Jedyne co mogę wówczas zrobić to zamknąć to okno po czym następuje rozłączenie.
Co ciekawe kilka komputerów z Windowsem XP może się połączyć, a kilka nie.
Natomiast żaden z Windowsem 98 nie może się połączyć. Porównywałem konfigurację
tych komputerów z WinXP, ale nie widzę żadnych różnic - we wszystkich jest
wersja Professional z wgranym SP2, podobnie wygląda konfiguracja sieci.

Przyznam się szczerze, że nie jestem zbyt mocny w administracji Win2000 Server i
nie wiem jak to coś ugryźć. Mi to wygląda tak, że ten SP4 poprawiając
bezpieczeństwo włączył jakieś dodatkowe ustawienia, które powodują powyższą
sytuację - ale gdzie tego szukać, to ja już nie wiem.
I jeszcze jedno. Jeśli na komputerze, na którym zwykle udaje się połączyć,
użytkownik nie zaloguje się w określonym czasie, wówczas klient terminala
rozłącza się. Ponowna próba połączenia powoduje pojawienie się tego komunikatu o
błędzie zabezpieczeń!!! Dopiero ponowne uruchomienie klienta umożliwia poprawne
połączenie się. Tego też nie rozumiem.

P O M O C Y !