Re: nt_authority w XP

Autor: Marek Wierzbicki <marek.wierzbicki.____at_azymut.pl>
Data: Tue 09 Nov 2004 - 15:50:46 MET

> A moge wiedziec co sklania ci do tego kroku?
> tak z ciekawosci.

Tak - lubię miec komputer wyłącznie dla siebie. W związku z tym na w2k
zrobiłem taki numer, że prawa do dysku dałem tylko sobie domenowemu,
administarorowi lokalnemu i userowi SYSTEM. Dzięki temu nikt sie do mnie nie
mógł zalogować. W XP jak zrobiem to samo to sam się nie mogłem zalogować:)
[nie do końca prawda, ale były problemy]. Chciałbym więc wiedzieć co mogę
zrobić i dostęp dla kogo wywalić z dysku, żebym dalej mógł pracować tak jak
lubię (z pozorami bezpieczeństwa:)

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dllproc/base/networkservice_account.asp

> Jak szybko zauwazysz z tych trzech kont konto LocalSystem jest najbardziej
> uprzywilejowane - ktore z nich bedzie bezpieczniejsze przy zalozeniu ze
komus
> uda sie zmusic system lub usluge do wykonania w kontekscie tegoz konta
> jakiegos dzialania pozostawiam twojej ocenie

Rozumiem - bezpiecznie ozostawić na nt_cośtam, bo ma mmniejsze przywileje.
No właśnie, ale jak te konta sa widoczne np. w grupach userów (niemogę ich
znaleźć)?

Marek