Re: Defragmentacja - jaka wybrac aby przyspieszyc (winXP)

Autor: Jacek* <jacms_no_spam_at_priv5.onet.pl>
Data: Sun 10 Oct 2004 - 15:38:19 MET DST

Saiko Kila <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy>,
'Sun, 10 Oct 2004 14:59:37 +0200', napisał(a):

> [...]
>tych ostatnich chodzi o to, że najrzadziej używane pliki są na początku
>partycji, a najczęściej używane bliżej końca.
>
>Problem polega na tym, że mimo małej fragmentacji ikonki na pulpicie
>"kolorują" się wcale nie szybciej, a nawet wolniej niż przed
>defragmentacjami/instalacją SP2. Sam system ładuje się jakby szybciej do
>momentu ekranu logowania, zwolnienie zaczyna się od tego momentu. Która
>z podanych wyżej metod będzie najlepsza, ja wybrałem tą z uszeregowaniem
>według daty dostępu, bo jest jedną z zalecanych przez producenta

Jezeli defragmentacja nie byla do tej pory wykonywana zalecana jest
dla partycji systemowej dwukrotna operacja:
1. SPACE (dla zwolnienia miejsca i przyspieszenia kompletnej
defragmentacji)
2. COMPLETE/ACCESS
Pozniej mozna aktywowac automatyczna lub co jakis czas STEALTH i
rzadziej ACCESS. Mozna tez utworzyc zadanie powiazane ze stopniem
fragmenatcji, gdzie mozna tez ustawic defragmentacje "opornych" plikow
"at boot time".

>Gwoli ścisłości - pliki od ikon na pulpicie i uruchamiane przy logowaniu
>programy umieszczone są też na jeszcze na dwóch innych, sfragmentowanych
>partycjach, ale teraz obawiam się że po ich defragmentowaniu system
>będzie startował wieki.

Prawidlowa defragmentcja IMHO nigdy nie powoduje spowolnienia. Poza
tym nie jest remedium na przyspieszenie startu systemu lecz wplywa
ogolnie na jego szybsze dzialanie.
Zwieksz cache ikon i przenies je na dysk systemowy.
Jezeli nie masz to dodaj zmienną typu REG_SZ o nazwie Max Cached
Icons.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
"Max Cached Icons"="2000"

--
J* ...,,,,,... icq#:49141826, gg:4411705
Jeśli nie masz nic do stracenia odpręż się.