Re: Defragmentacja - jaka wybrac aby przyspieszyc (winXP)

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 12 Oct 2004 - 17:55:38 MET DST

Proces Jacek* <jacms_no_spam@priv5.onet.pl> zwrócił błąd:
> Jezeli defragmentacja nie byla do tej pory wykonywana zalecana jest
> dla partycji systemowej dwukrotna operacja:
> 1. SPACE (dla zwolnienia miejsca i przyspieszenia kompletnej
> defragmentacji)
> 2. COMPLETE/ACCESS
> Pozniej mozna aktywowac automatyczna lub co jakis czas STEALTH i
> rzadziej ACCESS. Mozna tez utworzyc zadanie powiazane ze stopniem
> fragmenatcji, gdzie mozna tez ustawic defragmentacje "opornych" plikow
> "at boot time".

Dzięki za odpowiedź. Właśnie tak miałem na partycji systemowej, przed
updatem windowsa dwa razy robił defrag, później - też (SPACE, potem
COMPLETE/ACCESS). Teraz drugą partycję - z większością programów
użytkowych - defragowałem metodą COMPLETE/MODIFIED, a systemową
zmieniłoem na COMPLETE/NAME. Wczytywania się systemu o momentu logowania
nie przyśpieszyło, ale szybciej się listuje zawartość katalogów.

> Prawidlowa defragmentcja IMHO nigdy nie powoduje spowolnienia. Poza
> tym nie jest remedium na przyspieszenie startu systemu lecz wplywa
> ogolnie na jego szybsze dzialanie.
> Zwieksz cache ikon i przenies je na dysk systemowy.
> Jezeli nie masz to dodaj zmienną typu REG_SZ o nazwie Max Cached
> Icons.
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
> "Max Cached Icons"="2000"

Właśnie na 2000 miałem ustawione. Teraz zmieniłem na 4096, i nie
polepszyło to od razu wczytywania, skasowałem też plik iconcache.db z
katalogu %USERPROFILE%\Local Settings\Application Data (który się nie
odtworzył od razu, tylko dopiero po kilku restartach. Wyłączyłem też
automatyczne szukanie połączeń sieciowych w opcjach Folderów. Wydaje mi
się, że skoro jest on na dysku systemowym to już nic więcej nie mogę
zrobić. To wszystko w efekcie dało przyśpieszenie pokazywania ikon,
najbardziej widoczne po utworzeniu IconCache.db. Problem dotyczy tylko
jednego, przeładowanego konta i przypuszczalnie po prostu za dużo usług
się ładuje przy starcie i windows próbuje je uruchamiać równolegle z
odczytywaniem ikon i malowaniem toolbara.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze