Re: Dwa pytania

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Mon 09 Aug 2004 - 14:34:26 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> nakombinował(a) coś takiego:
> Po pierwsze, sprawdź czy BIOS pokazuje rozłączne przerwania
> (tzn. czy w tabelce SB nie dzieli przerwania z jakimś innym
> urządzeniem). Jeżeli to będzie OK, może będziesz musiał
> wyłączyć ACPI w odpowiedni sposób, by system nie "wpychał"
> SB na jedno przerwanie z innymi kartami.

A jak można wyłączyć to ACPI? Próbowałem na kilka sposobów mieszać w tym
zakresie - ustawić w biosie PNP OS na no i ustawiać ręcznie przerwania,
dalej jednak windows olewa sobie to i ustawia przerwania wedle własnego
widzimisie czyli na dziewiąte. Jak mogę spowodować by w systemie można
było zmienić to?

> Co w ogóle się dzieje w trybie VGA? System wywala się z
> niebieskim ekranem, staje na jakimś etapie rozruchu,
> zamraża się w jakimś momencie?

Ładuje się ekran z logiem win i paskiem, przy czym jak już dojdzie pasek
postępu na dole do końca to następuje śmierć, analogicznie jest w trybie
vga - system po prostu zatrzymuje sie i moge czekac i czekać. Nie ma ani
komunikatu ani nic. Po przełożeniu innej karty - trochę gorszej problem
znika, ale wracając do tamtej dalej nie mogę uruchomić systemu.

> A z czego chcesz się przesiadać i w jakich zastosowaniach?

Z w2000, a zastosowania to zwyczajna praca. Znając życie przez tyle czasu
zbyt wiele się zmieniło w w2000 - mam nadzieję że jest stabilniejszy.
Win2003 ma rację z tego powodu że mam nadzieję że ma chociaż wbudowany
serwer FTP, co by sie juz na pewno przydało. Chodzi mi przede wszystkim by
system byl szybki i stabilny.

> Nie mają JFS i nie mają HPFS.

Na hpfs jest jakaś nadzieja bo sterownik do tego był pod win nt i pod
takim 2000 można go włączyć więc odpowiednio kombinując może się będzie
dało coś poradzić.. Co do JFS to szkoda, uparli się jak nie wiem co na
NTFS5 i jakby to był nie wiem jak wspaniały system plików, a szkoda :/

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564