Re: Dwa pytania

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 11 Aug 2004 - 09:57:27 MET DST

Ninik wrote:
> A jak można wyłączyć to ACPI? Próbowałem na kilka sposobów mieszać w tym

O ile pamiętam trzeba w Windows zmienić typ komputera
z ACPI na Standardowy PC, po czym po restarcie od razu
wyłączyć ACPI w BIOSie. Sprawdź to jednak w Sieci, bo
nigdy nie robiłem takiego czegoś sam.

> zakresie - ustawić w biosie PNP OS na no i ustawiać ręcznie przerwania,
> dalej jednak windows olewa sobie to i ustawia przerwania wedle własnego
> widzimisie czyli na dziewiąte. Jak mogę spowodować by w systemie można
> było zmienić to?

Dopóki ACPI jest włączone Windows "olewa" ustawienia
BIOSu i w pełni automatycznie zarządza przerwaniami
PCI.

> Ładuje się ekran z logiem win i paskiem, przy czym jak już dojdzie pasek
> postępu na dole do końca to następuje śmierć, analogicznie jest w trybie
> vga - system po prostu zatrzymuje sie i moge czekac i czekać. Nie ma ani
> komunikatu ani nic. Po przełożeniu innej karty - trochę gorszej problem
> znika, ale wracając do tamtej dalej nie mogę uruchomić systemu.

Możliwe, że ta konkretna karta "gryzie się" z tą płytą
główną. Miałem już takie przypadki. Warto też przyglądnąć
się zasilaczowi.

> Z w2000, a zastosowania to zwyczajna praca. Znając życie przez tyle czasu

W takim razie radzę pozostać przy 2000. To naprawdę bardzo
udany system, a do tego znany już i połatany.

> Win2003 ma rację z tego powodu że mam nadzieję że ma chociaż wbudowany
> serwer FTP, co by sie juz na pewno przydało. Chodzi mi przede wszystkim by
> system byl szybki i stabilny.

Ale Win2k3 nie nadaje się zbytnio do zadań domowo-biurowych.
Lepiej połataj maksymalnie Win2000, doinstaluj WarFTPd
i ciesz się szybkim i wydajnym systemem. Windows XP prawie
na pewno będzie na tym samym sprzęcie wolniejszy niż Win2k.

> dało coś poradzić.. Co do JFS to szkoda, uparli się jak nie wiem co na
> NTFS5 i jakby to był nie wiem jak wspaniały system plików, a szkoda :/

Nie ich system plików to go nie obsługują :) Z tego samego
powodu w sumie tak "po macoszemu" obsługiwany był HPFS od
dłuższego czasu (nawet nie wiedziałem, że pod Win2k dalej
można używać sterownika z NT 3.51).

| Radosław Sokół  |  mailto:Radoslaw.Sokol@polsl.pl        |
|                 |  Administrator systemów komputerowych  |
\................... Politechnika Śląska w Gliwicach, RE ../